Webinars geven zonder dat jij een mailinglijst hebt

By Katinka | Online Ondernemen

webinars-geven

Zou jij graag webinars geven maar heb je geen (grote) mailinglijst? Dan is dit een idee dat jou meteen nieuwe aanmeldingen en inkomen bezorgt. Benieuwd?

Webinars geven zonder mailinglijst

Ik ben helemaal dol op webinars geven. Ik geef ze tegenwoordig te pas en te onpas. Met pitch, zonder pitch. Ik vind ze allemaal leuk. Toch laten veel ondernemers zich tegenhouden en dit is een veel gehoord obstakel :

  • wat als er niemand opdaagt voor mijn webinar want ik heb een superkleine mailinglijst
  • ik kan toch geen inkomen opbouwen met maar 30 mensen op mijn mailinglijst

Wel … daar heb ik (natuurlijk) een oplossing voor klaar. En de moraal van het verhaal … laat je door niets tegenhouden. Er is ALTIJD een weg.

Waarom webinars geven DE oplossing is voor jou als je een kleine mailinglijst hebt

Het antwoord is heel eenvoudig. Webinars hebben de hoogste conversie ratio die ik tegengekomen ben tijdens mijn 4 jaar online ondernemen. Webinars verhogen je conversie maar liefst met 40%. Stel dat jouw concurrent een grote mailinglijst heeft, maar enkel met emailmarketing werkt en jij geeft webinars met je kleine lijst >> dan kan het zijn dat jij net zoveel inkomen realiseert als je concurrent.

Maar ik heb nog meer voor jou in petto …

Geef een gastwebinar

Een gastwebinar is supercool voor beide partijen. Het is een echte win/win en het coole is dat je dit steeds opnieuw copy/paste kan herhalen met een andere collega. Hoe doe je het? Jij doet het werk – uitnodiging, salespagina, aanmeldpagina, webinartraining, opvolging … en je partner … die heeft de mailinglijst.

  • Jij doet veel werk, maar krijgt lijstgroei. En geloof me .. lijstgroei is het werk altijd waard.
  • Je partner hoeft enkel te promoten in haar/zijn mailinglijst, dus een mailtje of 2.

De afspraak is het delen van de winst.

  • Voordeel voor jou : lijstgroei en inkomen
  • Voordeel voor je partner : inkomen door het sturen van 2 mails.

Casestudy van mijn gastwebinar voor een bevriende business collega.

case-study-webinars-geven

Hoe kies ik de partner voor het gastwebinar?

  • Natuurlijk iemand die ik leuk vind en vertrouw
  • Het spreekt voor zich dat het iemand moet zijn die ik zelf een experte vind in haar niche
  • Belangrijk is dat hij/zij niet exact hetzelfde doet als ik (want dan loop je in mekaars weg) maar die wel dezelfde doelgroep op haar mailinglijst heeft

Hoe contacteer ik de partner?

Ik stuur een heel eenvoudig mailtje en leg mijn concept uit. Je kan onze gesprekken hieronder zowat volgen.

gesprek

Resultaten

Mailinglijst : 1200 van de partner
Aanmeldingen : 112 – Conversie tov mailinglijst = 9% – Dit is geweldig goed aangezien er slechts 2 mails gestuurd werden
Live Aanwezigen : 54 – Conversie tov aanmeldingen = 48% – Dit is geweldig goed aangezien de standaardconversie 25 % is. Dit komt doordat er aandacht is besteed aan het belang van LIVE aanwezig zijn via emails
Verkopen : 6 verkopen – Conversie tov aanwezigen = 11% – Dit is helelmaal conform mijn gemiddelde conversie die tussen de 8 en 12% zit.
Totaal inkomen dat gedeeld wordt tussen de partners : = 6 x 497 (excl btw) = 2982,- (excl btw)

Hoe geef je een webinar presentatie

Kan jij je inbeelden dat ..

Jij een 4x webinar serie geeft over 2 dagen, je mailinglijst doet groeien en een deel van zulk inkomen verdient?
Je kan nog steeds inschrijven voor de GRATIS Waanzinnige Winstgevende Webinars Masterclass. Lees er HIER meer over.

Hoe geef je een fantastische webinar presentatie? Dit is wat jij (en ook ik) wilt :

  • een natuurlijke flow doorheen de hele presentatie
  • een hoog engagement en interactie tussen jou en je volgers
  • een promotie van je product die niet kil en opdringerig is

Eigenlijk zou je het liefste willen dat ze zitten te wachten op “hoe moet het nu verder”.

Een presentatie van je scherm of met jouw gezicht online?

webinar-je-gezicht-of-presentatie

Alhoewel ik superveel hou van dat persoonlijke contact, gebruik ik voor mijn webinar altijd (powerpoint / keynotes) presentaties. Ik vind het mooier ogen, minder saai en duidelijker voor de volger.

Als je zelf even dat contact met je volgers wil maken, kan je er voor kiezen om dit bij de introductie en de vraag en antwoord sessie te doen.

De voordelen van een presentatie

  • duidelijk te volgen
  • gemakkelijker voor jou om je nota’s bij de hand te hebben
  • afwisselender dan steeds jouw gezicht
  • je integreert verschillende manier van leren – niet enkel audio, maar ook zien en lezen via beelden en woorden

De voordelen van je gezicht online

  • persoonlijker

Een mooie webinar presentatie

webinar-slides

Het gaat om de inhoud, het gaat om de informatie, het gaat om de waarde. Ja ja, dat zal allemaal wel zo zijn, maar ik haat ‘saai’. Ik blijf niet geboeid door ‘saai’. En jij? Misschien volg jij ook liever een presentatie waar wat schwung in zit.

Zo maak jij jouw webinar presentatie aantrekkelijker

Branding

Zorg dat jouw presentatie jouw branding/merk ondersteunt. Zo maak jij jezelf en jemerk herkenbaar. Hoe meer mensen jouw herkennen, hoe sneller het vertrouwen ook groeit. Je bent geen eendagsvlieg. Ze herkennen datgene wat van jou komt onmiddellijk.

Gebruik beelden

Gebruik beelden om je webinar presentatie boeiender te houden. Wissel tekst af met beelden of ondersteun de tekst met beelden.

Niet teveel tekst

Gebruik niet teveel tekst op een slide. Zet 1 zin neer of een paar puntjes en that’s it. Anders gaan mensen jouw presentatie lezen en dat is iets heel anders dan volgen en interactief een band op bouwen. Je wil dat ze naar je luisteren en dat hun aandacht nooit van jou weggaat.

Volg de gouden regel van “leren”

Haha, ik kom uit een onderwijzersgezin en dus zit er iets van dat leraars-gen in mij – ik kan het dus niet helpen, allemaal de schuld van mijn ouders! 🙂 En dus leerde ik ook de gouden “leren” regel die verzekert dat het geleerde meer verankerd wordt.

  • Begin met te vertellen wat je gaat leren.
  • Leer het.
  • Vertel dan wat je geleerd hebt.

webinar-checklist

Maak de introductie niet te lang

Ik vind het absoluut nodig dat mensen moeten weten waarom jij de persoon bent die deze presentatie geeft en waarom jij de expert bent die hen kan helpen, maar laat de presentatie niet over jou gaan.

Het gevaar bestaat dat je een lang voorwoord hebt en op het einde een pitch en dat de tussentijd dan te kort is om voldoende echt waardevolle informatie te kunnen geven.

Wat maakt een webinar presentatie waardevol?

Waardevolle informatie pas waardevol als het een op zichzelf staand thema is en je volgers het geleerde onmiddellijk zonder enige andere informatie of cursus in actie kunnen omzetten.

In dit voorbeeld is het GROTE doel : je eigen online cursus maken. Een onderdeel hiervan is : hoe kies je een onderwerp (dit blijkt trouwens obstakel nr 1 te zijn bij het maken van een cursus en misschien ook wel bij het kiezen van een webinar onderwerp). In mijn webinar toon ik wel meer dan 7 verschillende methodes om een onderwerp voor jouw volgende cursus te kiezen. Op het einde van het webinar heb jij een concreet actieplan dat je altijd weer opnieuw kan gebruiken.

voorbeeld-onderwerp

Zorg voor interactie

Ik ben een babbelaar en praat dus erg graag maar jij weet het ook :

  spreken is zilver – zwijgen is goud

Dus af en toe zwijgen in je presentatie is goud waard. Stel je publiek vragen – deel de antwoorden – zodat je werkelijk een community gevoel en interactieve band opbouwt.

Webinars geven CaseStudy (inclusief cijfers ) – Jolanda Linders

Wil jij ook waardevolle webinars geven, maar durf je er niet goed aan beginnen? Weet je niet hoeveel informatie je mag weggeven, wat is teveel, wat is te weinig? Dan heb ik leuk nieuws voor jou. In dit interview spreek ik met Jolanda Linders van JOLANDALINDERS.COM een blog waar Jolanda haar soulsisters (jij dus!) begeleidt in hun persoonlijke ontwikkeling en hen bewust maakt van hoe zij zichzelf, hun uitdagingen en zelfs hun beperkingen kunnen overstijgen.

Het geheim van Jolanda is dat zij geniet van elk webinar dat ze geeft. En dat straalt over het hele webinar. Het geeft haar volgers de kans om haar beter te leren kennen en meteen al heel veel waardevolle informatie te krijgen, waar ze ook daadwerkelijk mee aan de slag kunnen.

Waardevolle webinars geven – Case Study Jolanda Linders!!

interview-met-jolanda-linders

Het transcript van dit interview kan je helemaal onderaan dit blogartikel lezen.

Jolanda is nog niet zo lang bezig met het geven van webinars

Jolanda vertelde me: Ik geef pas sinds pakweg een half jaar webinars, ik heb mijn praktijk vorig jaar helemaal op de schop genomen en ben als het ware met een schone lei begonnen. En sindsdien geef ik webinars. Ieder webinar zijn er meer inschrijvingen en meer daadwerkelijke deelnemers, de beweging die ik maak is nu nog bescheiden maar wordt steeds groter. Ik zou me meer kunnen richten op meer conversie, ik zou met alles wat ik doe veel strategischer kunnen zijn, en ik zou er vast en zeker meer omzet uit kunnen halen. Maar ik geef en geniet vooral, en doe daarnaast af en toe een aanbod voor een traject.

Waarom zij met webinars startte

Jolanda vertelde me: In het algemeen zie ik de webinars als een heel belangrijk onderdeel van het opbouwen van een relatie met mijn klant, het geeft echt een veel diepere connectie, een directere uitwisseling dan via welke andere (algemene) weg dan ook. Ik kan live tonen dat ik het klappen van de zweep ken en dat mijn werkmethoden uniek zijn. Mensen kunnen mij in de ogen kijken en mijn intentie voelen en dat maakt een enorm verschil. Zij krijgen veel directer een gevoel bij mij, dan wanneer ik alleen via blogs en social media zou communiceren. Omgekeerd geldt hetzelfde, ik krijg ook al veel meer een indruk van hen en van de behoeftes die ze hebben.

Het grootste voordeel van waardevolle webinars geven volgens Jolanda

Jolanda vertelde me:  mijn agenda 100% vol en is mijn omzet in het laatste half jaar van vorig jaar enorm gestegen (en dan heb ik het niet over verdubbeld of verdriedubbeld…. meer dan dat). Dus ik haal er inkomsten uit en krijg bij ieder webinar een diepere connectie met mijn klanten. Bovendien bouw ik een mooie mailinglist op voor als ik later dit jaar een online programma lanceer waarin mensen met hun gids leren communiceren en hun innerlijke kracht aan leren spreken zodat ze alle belemmerende overtuigingen, twijfels, vraagtekens en uitstelgedrag achter zich zullen laten en eindelijk daadwerkelijk alle door hen vergaarde kennis toe gaan passen waardoor ze succesvol hun hart gaan volgen.

Concrete cijfers

Webinar ‘HoogSensitiviteit is een Fantastische Kracht’

  1. 50 inschrijvingen
  2. 33 deelnemers aanwezig
  3. 4 trajecten verkocht

Webinar ‘Van Sensitiviteit naar Succes’

  1. 100 inschrijvingen
  2. 45 deelnemers
  3. 4 VIP trajecten verkocht = 1597 euro x 4 = totaal inkomen : 6388 euro

Wil jij eens een webinar van Jolanda volgen?

Je vindt haar blog HIER. Meld je aan en ze houdt je zeker op de hoogte.

Jouw beurt

Laat eens weten of Jolanda’s verhaal jou enthousiasmeert om de sprong te wagen naar het zelf geven van waardevolle webinars.

Transcript van het interview (of scroll meteen verder voor de CaseStudy van Elke Gunst)

Katinka – Jolanda Linders

K: Hey iedereen, met Katinka van Power2Bloom. En vandaag heb ik bij mij, Jolanda Linders. En ik ben superblij dat zij een interview wou geven. Ze gaat jullie meer vertellen over webinars en hoe zij webinars in haar business gebruikt. Maar eerst en vooral, Jolanda, absoluut welkom. Stel je zelf eens even voor.

J: Hoi Katinka, wat leuk dat ik bij jou te gast mag zijn. Nou, mijn naam is dus Jolanda Linders. En ik ben bewustzijnsmentor. Ik werk vooral met vrouwelijke coaches die een schat aan kennis hebben. Die de meest fantastische adviezen aan anderen geven, maar die zichzelf vooral in de weg zitten. En ik leer hen hoe ze alle belemmerende overtuigen twijfels, vragentekens en uitstelgedrag in een keer op non-actief kunnen zetten, zodat ze echt vol zelfvertrouwen en vanuit hun persoonlijke unieke kracht zichzelf, maar ook hun business tot bloei kunnen brengen.

K: Wauw, dat klinkt eigenlijk super. Ongelooflijk. En hoe kwam jij dan op het idee dat je webinars daar jou mee zouden kunnen helpen? Of jouw klanten zouden kunnen helpen?

J: Ik had vooral van allerlei marketingexperts webinars bijgewoond. En ik dacht van: wauw, wat zou het geweldig zijn als ik dat zelf ook voor mijn mensen zou kunnen doen. En ik woon hoog in het hoge noorden van Nederland, dus het is natuurlijk de ideale manier om die afstand te kunnen overbruggen.

K: Absoluut. Er zijn verschillende manieren van webinars inzetten. Althans, zo doe ik het. Soms dan prijs ik een product aan, soms doe ik het gewoon om waarde te geven aan de mensen. Soms is het iets voor mijn klanten. Hoe doe jij dat? Heb jij daar ook een verdeling in?

J: Ik geef eigenlijk verschillende soorten webinars. Soms prijs ik inderdaad een product aan, maar dan zal ik ook altijd eerst over het bewuste onderwerp heel veel praktische tips en adviezen geven. Maar dan kom ik uiteindelijk ook wel met een aanbod. Maar er zijn ook webinars waar ik helemaal niet een product of dienst aanprijs en gewoon een meditatie of een healing geef. Of dat ze al hun vragen mogen stellen. Dat ik daar dan zo goed mogelijk antwoord op probeer te geven. Dus op hele verschillende manieren gebruik ik die webinars. Bijvoorbeeld ook als onderdeel van een online training, heb ik dat ook wel eens gedaan. Dat was dan een betaalde training en dan waren er ook twee webinars bij. Dus op verschillende manieren eigenlijk.

K: Wat is het voordeel eigenlijk ten opzichte van andere dingen? Voor jouw klanten dan? Of jouw volgers?

J: Voor de mensen die mij volgen, ik vind dat een webinar een hele lage drempelige en vooral ook een hele leuke manier is om mij beter te leren kennen. En wat ik ook merk is dat ik ook merk, dat mensen het ook zo fijn vinden om onderling te contact te hebben. Om te merken dat er andere mensen zijn die diezelfde problemen hebben en diezelfde uitdagingen hebben. Dus dat is ook heel leuk, dat je onderling ziet dat die connectie er komt. En dat is eigenlijk, denk ik, het centrale woord voor mij: connectie. Het is niet dat je aan het zenden bent, maar er is een uitwisseling. Er is een gesprek. En zij leren mij duidelijk kennen en ik kan mijn expertise tonen. Maar zij laten mij ook zien waar ze behoefte aan hebben bijvoorbeeld. Dus ja, ik vind het heel veel vliegen in een klap. Ik wordt er altijd heel blij van.

K: Ja, dat is wat ik zelf ook vind. Dat het zoveel vliegen in een klap zijn; waarde voor jou, waarde voor je mensen. En dat is waar het om gaat tenslotte. Nu, ik weet voor mijzelf ik heb mij heel lang laten tegenhouden voor dat ik wou starten met webinars. Had jij dat ook? Of had jij zoiets van: pfff, ik doe dat gewoon.

J: Ja, ik had dat laatste; ik doe dat gewoon. Ik moet zeggen, ik ben al wel 20 jaar therapeut. Dus ik denk wel dat, dat verschil maakt met dat je bij wijze van spreke net start of dat je al heel lang je vak uitoefent.

K: Ja, maar dan bedoel ik het niet zozeer op je vak, maar vooral voor de techniek van de webinars? Was dat ook niet iets waar jij mee zat?

J: De techniek was eigenlijk het enige waarvan ik dacht; daar moet ik mij eerst even heel goed in verdiepen. Dat was voor mij inderdaad het enige puntje waarvan ik dacht, nou dat wordt nog wel eventjes wat. Maar ik moet wel eerlijk zeggen dat toen ik daar gewoon aan begon, bleek het eigenlijk reuze mee te vallen. Dus als je maar eenmaal gewoon de koe bij de horens vat en aan de slag gaat, dan gaat het vanzelf. Zo ingewikkeld is het ook niet.

K: Was jouw eerste webinar een succes?

J: Ja, dat was gelijk een heel groot succes. Al tijdens het webinar waren er zoveel hartverwarmende reactie en het was eigenlijk een soort feest. Er waren gelijk zoveel leuke ontroerende reacties. En ook daarna waren er zoveel mensen die mij een privé email stuurde met allerlei openhartige reacties en met ontroerende reacties. Dus ja, dat was gelijk een heel groot succes.

K: Ik heb gewoon wel zin om een webinar te volgen bij jou.

J: Je bent welkom hoor, natuurlijk.

K: Waar ik ook naar benieuwd naar ben, ik ben iemand die altijd wil weten hoe goed doet een ander het. Dan vergelijk ik zo’n beetje, ben ik dan ook wel goed bezig. Als we naar cijfers kijken, hoeveel mensen had jij op jouw mailinglijst toen je, je eerste webinar gaf? Ongeveer.

J: Nou, ik denk op mijn mailinglijst 225 misschien. En op Facebook had ik braaf een evenement aangemaakt. Dat had ik een beetje steeds gepromoot, zelf. Niet eens met een advertentie ofzo. Dus gewoon zelf. En nou, dus dat was het eigenlijk wel. Ik had ongeveer 50 inschrijvingen. Ongeveer 35 mensen hebben braaf dat hele webinar af zitten kijken.

K: Dat is wel ongelooflijk, weet je dat. Want de standaard live aanwezigheid is maar 25 %. Ik heb dat even voor jou omgerekend en jij hebt 66% live aanwezigheid. Dus dat betekend wel dat die 200 mensen op jouw mailinglijst super mensen zijn.

J: Ik geloof dat inderdaad dat soort cijfers voor mij altijd wel. Ik heb niet van die mega lijst van duizenden mensen. Maar die mensen die erop staan, die zijn wel heel actief. En die willen wel echt graag met mij samenzijn en samenwerken.

K: Dat betekend eigenlijk dat je voor je webinar toch eigenlijk al aan de weg getimmerd hebt om dat dat succes te hebben.

J: Toen had ik wel al, zeg maar, een hele groep mensen die mij al jarenlang volgden. Maar het is wel zo dat sinds ik die webinars ben gaan geven, zijn er wel heel veel meer nieuwe mensen bij gekomen. En dat is natuurlijk ook zo leuk.

K: Voel je dat je via een webinar, dat die band sneller komt met de mensen?

J: Ja, ik vind het echt een veel directere gevoelsconnectie dan alle andere zeg maar algemene dingen die ik zou kunnen doen op social media. Of in een blog. Dus ze kunnen mij ook zien. Ik laat niet alleen een slide zien, ze kunnen mij zien. Ze kunnen vragen stellen. Dus ik heb heel sterk de indruk dat, dat door iemand in de ogen te kunnen kijken krijg je veel meer een gevoel daarbij. Dan wanneer je alleen een tekst of een foto ziet. En ze voelen ook je intentie op die manier. Dat geeft direct een veel diepere band, denk ik.

K: Je haalt er ook inkomen uit. Die keren dat je een product prijs zijn er ook altijd mensen die dat kopen?

J: Jazeker. Vooral dat eerste webinar. Daar had ik niet op gerekend. En dat gebeurde dus toch. Maar ook bijvoorbeeld heel veel mensen die dan zeggen, ik had er graag gebruik van gemaakt van dat aanbod, maar ik ga eerst even sparen. Dus ook zijn er ook heel veel inkomsten die niet direct aan dat webinar gerelateerd zijn. Wat er wel heel stevig aan bijdraagt, dat mensen wel die binding met mij blijven voelen. Ook omdat ik toch zo regelmatig een webinar geef waarin ik niet eens iets promoot. Waarbij ik gewoon zeg, wat leeft er en wat hebben jullie nodig. En waar kan ik je mee helpen? Dus ook tussen webinars door wordt minstens net zoveel aan trajecten gereserveerd als naar aanleiding van de acties die er zijn.

K: Komt dat dikwijls door dat webinar dat jij gegeven hebt? En hoe vaak geef jij webinars? Als je zo ongeveer zou mogen?

J: Ik denk als dat ik dan kijk. Vanaf eind augustus ben ik webinars gaan geven, ik denk zo’n beetje om de zes weken gemiddeld. De ene keer zal het een beetje sneller zijn, de andere keer een beetje langer. Ik denk zo gemiddeld om de zes weken.

K: Als je ziet, je eerste webinar en je webinar nu. Zijn daar verschillen tussen, dat je dingen beter doet? Of verandert het?

J: Ik heb wel geleerd om mijn slides iets beter op te bouwen. Ik gaf eigenlijk teveel informatie in een keer, waardoor ik mensen een beetje te veel overspoelde. Dus dat ben ik beter gaan doseren. Maar voor de rest, ben ik eigenlijk gewoon, ik blijf gewoon heel dicht bij mijzelf. Het is voor mij eigenlijk een soort feestje die avond. Want ik geef ze altijd ‘s avonds. Dan zijn mijn mensen te gast in mijn huiskamer op internet. En ja, zo werkt dat een beetje. Ik hoef ook niet heel veel kunstmatige dingen te doen omdat allemaal voor te bereiden. Het voelt voor mij gewoon als: ik zet de deur zit open, mijn mensen komen lekker.

K: Super. Betekend dat dan ook dat je het ‘s avonds doet dat de meeste mensen particulieren zijn die gewoon in de dag werken?

J: Voorheen wel. Maar ik begin mij nu meer te richten op coaches en therapeuten. Dat is eigenlijk van nature al zo gegroeid de afgelopen periode. Nu voel ik ook wel nu mijn business zo aan het groeien is, dat ik mij dan ook meer specifieker op wil gaan richten. En dat ik specifiekere hulp kan bieden, die ze nodig hebben.

K: Okidook. Vind jij dat je dan eigenlijk niet echt over een hele grote mailinglijst moet beschikken voordat je, je aan webinars waagt?

J: Nee, ik vind sowieso niet dat er iets moet. Als je graag webinars wilt geven en je hebt zelfs nog geen lijst, dan heb ik zoiets van: Nou, dan heb je dan gelijk een goede reden om mensen op je lijst te krijgen. Dus laat je vooral nergens door tegenhouden.

K: In het begin heb jij ,je mailing aan je webinar gepromoot aan je mailinglijst en op sociale media. Promoot je het nu meer?

J: Ja, ik ben nu wel meer daar op in gaat zetten. Dus bijvoorbeeld met een Facebook advertentie en dergelijke. Ik heb wel gemerkt, dat dat heel goed werkt. Dat het juist heel leuk is om dat je dan nieuwe mensen vind.

K: Absoluut. Is er iets wat jij nog zou willen leren over webinars? Nee, da’s mijne tool, ik ben er helemaal mee weg.

J: Ik wil natuurlijk altijd leren. Want ik ben er van overtuigd dat het altijd beter kan. Voor mij zit denk ik de meeste winst in als ik nog beter leer over de techniek van bepaalde webinarprogramma’s. Dus zodat je eigenlijk die technische kant, ik kan mij er nu mee redden. Maar ik haal er niet alles uit, daar ben ik van overtuigd.

K: Welke software gebruik je nu?

J: Ik heb nu Webinar Fusion pro.

K: Dat ken ik niet.

J: Ik heb wel zoiets van; ik vind dat de support iets beter zou kunnen. En dat er bepaalde voorzieningen ook beter zouden kunnen, dus ik ga wel op zoek naar een ander programma. Dus bijvoorbeeld dat is ook welkom, als iemand mij daar mee overzicht zou kunnen geven. Van dit zijn de programma’s die er zijn en dit zijn de voor- en nadelen. Dan zou ik dat ook heel interessant vinden.

K: En wat is het tip nummer 1 die je zou geven aan mensen die nog nooit een webinar hebben gegeven?

J: Mijn tip is gewoon van maak het niet zo groot ding. Alsof je de Mount Everest gaat beklimmen. Je nodigt gewoon je mensen uit die graag met jou samen willen zijn. Dat zijn jouw mensen, dus er is toch niets fijner dan daar mee samen te zijn. Maak jezelf daar niet bang voor. Ik zou ook adviseren om voordat je, je eerste echt webinar geeft. Dat je eerst met bijvoorbeeld met twee vrienden of collega’s oefent, zodat je een beetje in die techniek kan ervaren van wat gebeurd er als ik op die knop klik. En wat gebeurt er als ik daar op klik. En voor de rest, wil ik alleen maar zeggen niet twijfelen. Niet angstig zijn. Geen moeite hebben met jezelf op beeld zien. Geen moeite hebben met jezelf horen. Jouw mensen hebben jou nodig. Dus gewoon gaan.

K: Dat is een heel mooi advies en ik wil je ook heel erg bedanken voor het interview. Ik vond het heel leuk. Ik vond het enthousiast. Ik vond ook, ik krijg er zelf in om. Ik geef morgen een webinar, is dat niet goed. Dat ik jou nu spreek, ik heb al helemaal zin om er inderdaad een feestje van te maken. Dus Jolanda, vertel nog eens even. Waar kunnen mensen jou vinden. Ik ga de link natuurlijk uiteraard er wel op kleven, maar vertel het toch nog eens even.

J: Mijn website is te vinden op jolandalinders.com. Gewoon eenvoudig, zoals ik ben.

K: Da’s prima. Hartelijk dank. En nog veel succes en we horen mekaar nog eens hé.

J: Hartstikke leuk. En jij ook heel veel succes Katinka. En geniet van al het moois wat je doet, want je doet zoveel mooie dingen. Heel veel succes en plezier daarmee.

Webinars geven CaseStudy (inclusief cijfers ) – Elke Gunst

Wil jij ook succesvol webinars geven, maar ben je bang dat dit niet werkt Business to Consumer? Dan heb ik leuk nieuws voor jou. In dit interview spreek ik met Elke Gunst van PALEO.BE, een blog waar Elke mensen begeleidt naar een gezonde levensstijl. De volgers van Elke vonden een webinar eerst maar iets raars.

Moet je dan zelf op camera ???? Want dat wilden ze niet … Maar nu ze het kennen, vinden ze het geweldig om Elke persoonlijk te spreken, haar live vragen te kunnen stellen en …. webinars is een echte meerwaarde geworden voor Elke en haar fans.

Succesvol webinars geven – Case Study Elke Gunst!!

Je kan het transcript van dit interview helemaal onderaan dit blog lezen.

Concrete cijfers

Product 1: Paleo voor Bourgondiërs
Serie van 4 webinars
605 aanmeldingen
264 aanwezig
1 verkoop van 6×197,- + 1 verkoop van 997,-
Onderwerp : “Verdubbel je energie in 2016” : 7 lessen die ik leerde in 3 jaar Paleo die je meteen kan toepassen.
Promotie : via emaillijst (1 email hiervoor, aantal keer in PS + telkens vermeld in de wekelijkse nieuwsbrief), Facebook, Instagram en Facebook ads (100€)
Assistentie : Mijn vriend Gerrit speelde hier voor assistent: vragen beantwoorden in de chat, de correcte links doorgeven, vragen uitkiezen voor mijn q&a
Totaal inkomen = 2179 euro

Serie van 3 webinars
277 aanmeldingen
139 aanwezig
16 verkopen van 99,-
Onderwerp : “80/20 Paleo: vermijd de beginnersfouten, blijf genieten en val toch af!”
Promotie : via emaillijst (1 email hiervoor, aantal keer in PS + telkens vermeld in de wekelijkse nieuwsbrief), Facebook, Instagram en Facebook ads (200€)
Assistentie : nu ik het webinars geven wat gewoon was, en de inschrijvingen bewust niet te veel (zoals bij het eerste webinar) vond ik het makkelijk om de chat zelf op te volgen, heeft mijn vriend niet meer geassisteerd.
Totaal inkomen = 1584,-

Wil jij eens een webinar van Elke volgen?

Je vindt haar blog HIER. Meld je aan en ze houdt je zeker op de hoogte.

Jouw beurt

Heeft het interview met Elke jou kunnen enthousiasmeren om zelf aan de slag te gaan met het geven van webinars?

________

Transcript van het interview

Katinka – Elke Gunst

K: Hoi iedereen, met Katinka van Power2Bloom.

En vandaag heb ik bij mij Elke Gunst. Zij gaat zichzelf voorstellen, ze gaat van alles vertellen van hoe zij webinars inzet om succes te hebben met haar business. En Elke, vertel eens eerst wie jij bent en wat dat jij doet.

E: Ik ben Elke. Ik ben de oprichter van paleo.be, mijn gezondheidscoach. En ik help mensen om gezonder te eten en echt te genieten van lekker eten, terwijl dat ze ook veel gezonder, veel energieker en ook slanker kunnen worden. Want de focus ligt op: hoe doet gij dat, terwijl dat gij ook kunt blijven genieten van het leven en van al het eten dat rondom mensen continue passeert.

K: En hoe kwam jij op het idee om webinars in te zetten? Is dat iets dat jou doelgroep verwacht? Wat is de meerwaarde voor hen?

E: Verwacht, dat denk ik niet. Ik denk dat de helft eerst niet snapte wat een webinar waren, dus dat heb ik toch wel efkes moeten uitleggen. Ik ben ermee begonnen, omdat ik dacht. Ik zag dat waarschijnlijk bij anderen bloggers in het buitenland, dat die dat deden. En ik dacht; ja, dat is wel interessant. Ik wil dat ook wel eens proberen en ik dacht; kom, we gaan dat proberen. Dan ben ik   een beetje gaan researchen, hoe doet gij dat nu en hoe werkt dat dan allemaal? En toen ben ik er gewoon ingevlogen en het idee was van: ik wil eens een andere manier hebben om content aan te bieden aan mijn lezers van mijn fant. En op die manier misschien ook eens op een andere manier te verkopen. En dat hebben ze duidelijk wel gesnaakt.

K: En vonden ze dat wat dat je er mee af kwam? Je zegt ze moesten er eerst aan wennen? Of was was er een voordeel? Waren ze enthousiast of?

E: Ze snapten niet helemaal wat een webinar was en wat dat ze daar voor nodig hadden? Heb ik dan een webcam nodig en ook een microfoon? Maar ik wil eigenlijk helemaal niet op video komen. Dat soort dingen. Allemaal geen zorgen, ik ga gewoon babbelen, gij kunt luisteren. gij kunt uw vragen stellen. En daar waren ze wel mee en dachten ze; ahja, da’s wel tof. Want ik ben zelf iemand die heel graag mijn info leest, op mijn tempo, maar ik merk dat voor andere mensen  dat ze het soms liever verteld krijgen en er dan direct een anekdote erbij. En dat ze live hun vragen kunnen stellen. Vooral dat laatste, dat heeft echt wel heel veel bij gedragen.

K: Ja, dat vind ik ook, dat ze hun vragen kunnen stellen das toch altijd meer dan bij een boek krijgen ofzo he. Nu krijg je de auteur die je zelf de vragen kunt stellen. Ja, dat vind ik zelf ook een van de grootste voordelen. En wat is eigenlijk voordeel geweest voor jou? Wat heeft dat voor jouw business betekend, heeft dat verschil gemaakt? Of was gij daarvoor al een gigantisch inkomen? Maakte dat een verschil?

E: Ja, het maakt zeker wel een verschil. Ik heb het nu twee keer gedaan, twee keer voor een verschillend product. Dus ik kan nog niet op lange termijn spreken, maar tot nog toe ben ik er wel heel blij mee en ik ga dat zeker nog opnieuw doen en dat ik het nu gezien heb. Het eerste keer dat ik het deed was dat meteen voor een product van 1000 euro. Een groepscoaching bij mij persoonlijk thuis, voor zes man. Dat koste 1000 euro en ik had eigenlijk nog nooit iets van 1000 euro zo gemakkelijk verkocht. Het ging veel gemakkelijker dan de vorige keer. Ik denk dat dit vooral doordat ze mij heel duidelijk in actie hebben gezien, dat ik een coach ben. En wat dat mijn aanpak is. En dat ze meer die, die anders wat moeilijker liggen.

K: Ja, want hoe probeerde je het dan vroeger te verkopen?

E: Vooral 1-op-1. Ik nodigde mensen uit voor een gesprek. En dat ga ik zeker ook blijven doen. Want 1 van de mensen die het programma tot nu gekocht heeft, is ook bij mij op gesprek komen. Omdat ze mij ook persoonlijk wou kennen, voordat ze ja zei. Ik vond dat super. Maar omdat we al dat webinar gehad hebben, kende ze mij al beter. En was die klik er.

K: Was dat vertrouwen er al.

E: Ja, inderdaad. Er was vanaf het begin al een stuk meer vertrouwen en dat maakt het voor mij ook al veel gemakkelijker. Omdat ik niet meer bezig was van ok, moet ik aan u overtuigen. Ik kende haar al een stukske, ze had mij al een email gestuurd, vragen gesteld. Dus ik wist al wat het was en ik dacht ik moet alleen nog maar tonen wie dat ik ben en dan gaat ze zien: wil ze het doen of wilt ze het niet doen? Ik was veel geruster daarin.

K: En merk je ook tussen de webinar verschil? Dat mensen toch.. dat die band veel feller gegroeid is? Of dat je meer inkomen realiseert tussen die webinars, door het webinars?

E: Tussen de webinars nog niet echt. We gaan zien of dat is misschien iets om nu aan te gaan werken. Mijn boek verkoop ik via email aan mensen die zich niet nieuw inschrijven op de nieuwsbrief en dat loopt altijd al wel goed. Maar ik merk wel dat ik meer interactie heb met de mensen die op die webinars zijn geweest. Bijvoorbeeld op mijn Facebook pagina of via e-mail. En dat is ook wel heel fijn natuurlijk. Die mensen  blijven plakken en dat ik ze zie terugkeren.

K: En toen bij jouw eerste webinar ga, was er iets dat jou zou hebben tegen gehouden? Of wat was jouw angst om te gaan doen? Of had jij zoiets van; pfff, ik doe dat gewoon.

E: Dat laatste, zo ben ik wel. Als ik denk: ik ga dat nu gewoon doen, ondanks al mijn angsten. Dan doe ik dat gewoon. Maar ik had wel angsten. Ik had vooral ergens de schrik dat er ofwel niemand ging opdagen, dat niemand zich ging inschrijven, dus dat ging wel goed.

K: Dat ging super!

E: Ja, dat ging super goed. En dan was ik bang dat de mensen vragen gingen stellen, dat ik misschien het antwoord niet ging weten. Of dat mensen mij een leugenaar gingen vinden, maar dat is eigenlijk nergens op gebaseerd. Want ik weet wel dat ik goed bent ik wat dat ik doe. En anderzijds, als dat ik op een keer het antwoord niet weet, da’s ook zo erg niet. Dan volgde dat achteraf op met die persoon. Maar op voorhand was dat wel zoiets van: Komt dat wel goed.

K: Ik vind dat nu wel heel leuk dat je dat zegt, want ik denk dat dat dingen zijn waar veel mensen mee zitten. Oh, wat en ze vragen mij dat live en ik weet dat niet. Dat maakt ons juist menselijk, dat we niet alles weten. Al goed.

E: Ja, dat is super menselijk.

K: En tussen uw eerste en tweede webinar. Heb je iets anders gedaan? Heb je geleerd van het eerste en het toegepast? Of ging dat ongeveer gelijk?

E: Ik heb vooral net na het eerste webinar was ik direct van: Ah ja, dit is tof. Dit ga ik meer doen. En het eerste webinar heb ik drie weken over gedaan om het voor te bereiden. Het tweede webinar heb ik opgezet in een week, dus dat ging heel veel sneller. Dus ik ben vooral veel efficiënter geworden in het opzetten. Ik heb ook heel veel meer live interactie gedaan dan in de eerste. Dat was niet zozeer van dat ik dat bijgeleerd heb, maar meer ik ben het meer gewoon van hoe het werkt. Ik was dus meer capabel zeg maar eigelijk, om live te gaan babbelen met de mensen en de chat op te volgen en mijn draad niet kwijt te geraken. Dus dat ging vooral wel beter.

K: En kon je dat ook helemaal alleen aan? Of heb je met een assistent gewerkt?

E: Ja, dat was mij aangeraden. Om met een assistent te werken. De eerste keren heb ik dat ook gedaan, mij vriend heeft voor assistent gespeeld. Wat heel lief is van hem natuurlijk.

K: Onder lichte dwang :)?

E: Nee. Ik help hem ook heel veel met zijn business. Hij is ook zelfstandig dus. Ca va mag. Hij beantwoorde voor mij alle vragen in de chat. Hij hield mijn mailbox in de gaten om te zien of dat er misschien mensen waren die niet konden inloggen. Hij stuurt men een emailtje terug. Hij hield in de gaten of er verkopen waren en als dat zo was, dan liet hij mij dat weten via skype chat. Dat ik dat ook zo live kon volgen. Zeker in de eerste webinar, dat ik enorm veel volk had. Een beetje teveel om dat zelf aan te kunnen. Zeker voor een eerste keer, selecteerde hij ook voor mij de vragen die moesten beantwoord worden. We hadden op voorhand samen gecheckt; ok, dat zijn de mogelijk vragen die kunnen binnen komen. Je kunt daar, je kunt ze standaard antwoorden sturen en dat deed hij ook. Sommige dingen wou ik liever live beantwoorden en die stuurde hij dan door naar mij. We hadden wel op voorhand heel goed gecommuniceerd wat dat hij precies moest doen.

K: Dat is precies goed.

E: Als is dat misschien een beetje overweldigend voor hem, omdat hij ook niet altijd exact weet dat ik precies allemaal doe.

K: Ja, maar het is wel leuk om te horen waar dat je zo de dingen even uitgeeft eigenlijk. Want dat zijn inderdaad kleine dingen, maar die kan je op dat moment niet tegelijk doen.

E: Zeker de eerste keer niet. Dat was zoveel al voor mij alleen. Laat staan als ik ook nog eens de chat en die verkopen en hulp en al dat was veel te veel anders.

K: Zeg eens iets over jouw cijfers. Je weet, ik ben een cijfer en systeem freak. Wat was jouw eerste onderwerp nu weer? Je had gekozen?

E: Het eerste onderwerp, ik ga het effkes gewoon aflezen, is: zeven lessen die ik leerde in drie jaar paleo, die je meteen kan toepassen om je energie te verdubbelen in 2016. Dat was ook rond nieuwjaar dat ik dat gegeven heb. Eentje voor en drie na nieuwjaar. Dus vandaar ook dat thema van 2016.

K: En er zitten dan zeven tips in waar dat ze concreet mee verder kunnen?

E: Inderdaad. Zeven heel concrete lessen.

K: Hoeveel webinars heb je met dat onderwerp gegeven? Een?

E: Nee, het waren er vier.

K: Het waren er vier van hetzelfde. Heb je deze in een week gegeven of in opeenvolgende weken?

E: Nee, ik heb ze in opeenvolgende weken gegeven. Als er een webinar was geweest, heb ik het volgende ingepland. Het was elke keer op dinsdag. Dus ik had er eentje voor nieuwjaar op 29 december en toen dat dat goed ging, heb ik een volgende ingepland op 5 januari. En dan heb ik om te testen ook nog eentje ingepland op 12 januari ’s middags en eentje ’s avonds. Want ’s middags merkte ik, er was heel veel vraag naar geweest. Maar niet zo heel veel inschrijvingen.

K: Hetzelfde heb ik eigenlijk als statistieken, als je zo mag noemen. Ik heb tijdens de dag de meeste aanwezigen telkens, maar tijdens dezelfde avond heb ik de meeste verkopen. Dat is eigenlijk mijn statistiek tot hier toe. Dus ik blijf wel beide doen, want in het gemiddelde komt dat, dat een beetje op hetzelfde neer natuurlijk. Maar ik hoor het ook graag altijd van anderen. Wat heb je gedaan om dat webinar te promoten?

E: Vooral mijn eigen lijsten en mijn eigen fans gepromoot. Dus ik heb een email gestuurd speciaal voor de webinars. Ik heb het inbegrepen in mijn normale nieuwsbrieven, gewoon effkes vermeld. De ps ervan die het meest aangeklikt word. Facebook, Instagram, mijn persoonlijk Facebook profiel ook. Niet dat dat heel veel oplevert, maar af en toe een keer iets op uw persoonlijk.

K: Zeker en vast. Had je al een grote mailinglist? Ja, denk ik he.

E: Er staan nu zo’n 6000 mensen op. En toen ik ermee begon heb ik zo’n 1000 mensen extra door alle webinars. Dus daarvoor zal ik al op 5000 nog iets. Nu zit ik op 6000 nog iets.

K: Dus toen dat je het promoten naar je mailinglist, had je 5000?

E: Ja, en nog iets. Niet 5000 precies.

K: En hoeveel waren er dan ingeschreven?

E: Op het eerste 249. En dan daarna 157, 69 en 130.

K: Dus wel inderdaad toch wel kei veel mensen. Maar je zegt nu er zijn er 1000 extra gekomen daardoor. Hoe komt dat dan? Want hebben dan mensen dat gedeeld dat jij dat webinar deed?

E: Het is vrij veel gedeeld geweest. Ik heb ook Facebook advertenties gedaan. Ik heb ook 30.000 fans op Facebook en die staan echt nog niet allemaal op mijn emaillijst. En dat was ook een van de reden om de webinar te doen. Dat ik de mensen op mijn Facebookpagina graag wil converteren naar mijn emaillijst, om dat ik ze daar veel beter kan bereiken. En ik wil heel veel verschillende dingen proberen om te zien hoe ik ze op mijn emaillijst kan krijgen. Dus ik geef ook gratis dingen weg enzo. Maar de webinar had ik nog niet gedaan. Maar dat vind ik toch wel toch een hele effictieve manier om ze van Facebook naar email te halen.

K: Absoluut, absoluut. Ik zag ook dat jij een heel goede verhouding hebt. Nu hebben we effkes gesproken over hoeveel dat er aangemeld waren, maar er waren er ook heel veel live aanwezig van die aanmeldingen.

E: Best wel. Ik had gelezen dat 30 % goed was.

K: Ja, standaard is dat maar 25%.

E: Ik zat meestal eerder rond de 50%.

K: Wat heb je daarvoor gedaan?

E: Het eerste webinar had ik een gratis werkboek gemaakt. Heel simpel. Gewoon de zeven stappen opgelijst. Maar dan met woordjes weggelaten. En mijn nota pagina’s erbij. En een opdrachtje vooraf, en een opdrachtje achteraf. En zodra ze zich ingeschreven hadden, kregen ze dat toegestuurd en dan in aanleiding naar het webinar, stuurde ik ook nog twee of drie e-mails om te zeggen. Dit is een verhaaltje van wat dat ik had meegemaakt en had geleerd en gerelateerd aan het webinar. Dat ze een beetje curieus zouden worden. Ok, wat gaan we er nog allemaal bijleren. En de dag van het webinar ook nog zelf een email gestuurd. Nu Go-to-webinar stuurt ook nog automatisch een mail. Daarbovenop had ik dus ook nog mijn eigen emails.

K: En jij bent dus met Go-To-webinar vertrokken?

E: Inderdaad.

K: Enige reden dat jij daarvoor gekozen hebt?

E: Dat was mij aanbevolen als een van de beste. En ook omdat, ik was zelf ook heel geïnteresseerd in webinar jam, maar ik lees wel dat een halve minuut tot een minuut vertraging heeft. En ik dacht dat lijkt mij veel moeilijker die voor de interactie en hoe moet ik daarmee omgaan. En vandaar. Het was gewoon een gratis trial. Want daar zat ik meteen met problemen, omdat er zoveel mensen zich hadden aangemeld. Dat go-to-webinar zei: stop, dit is de limiet van 250. Want mijn leadpages wist dat niet en ik wist dat ook niet. Ik dacht dat 1000 de limiet was. Dus dan had ik wel zo 50 mensen die helemaal niet konden aanwezig zijn, die geen link gekregen hadden. En ik had geen idee tot de dag zelf. En dat was wel heel verwarrend. En ondertussen weet ik dat, dus dan kijk ik ernaar. Als ik veel inschrijvingen heb, dan sluit ik het gewoon af.

K: Dat is een luxe probleem hé. Veel inschrijvingen.

E: Dus dat kan erger he.

K: Is er iets als je nu als je die twee webinars kijkt dat je naar de toekomst wilt veranderen of verbeteren nog?

E: Ik denk dat ik er gewoon gaan doen voor de fun. Niet alleen om te verkopen. Maar gewoon om mijn fans een beetje extra te geven. En ik denk hoe meer dat je geeft, dat ik die misschien ook kan gaan gebruiken in een programma bijvoorbeeld. Als ik ze allemaal opneem, dat dat ook content is dat ik ze achteraf kan gebruiken. Dat als ik een webinar geef dat dat niet gewoon een keer is en gedaan. Dat dat blijft. Dat wil ik zeker gaan doen. En ik denk dat ik ook kortere wil gaan geven, dat ik die lunches ook nog wel wat meer wil gebruiken. Het was nu niet zo’n succes, maar ik denk niet dat ik dat ga opgeven. En ik ga nog heel veel meer onderwerpen gaan proberen ook. Ik heb het gevoel dat ik er een beetje meer geëxperimenteerd heb en dat was heel succesvol als experiment, maar ik weet zeker dat er nog veel meer in zit.

K: En als je iets zou willen leren over webinars, wat zou jij dan nog willen extra bijleren. Als iemand die nu toch al succesvol inzet.

E: Het verkopen gedeelte ben ik nog niet echt vertrouwd genoeg mee. Dat gaan nog niet altijd vlot genoeg. En zeker met live Q&A, dat kan nog een stuk beter volgens mij.

K: Bedoel je dan de natuurlijke flow laten ontstaan?

E: Inderdaad.

K: Maar het is leuk om te weten. Want ik denk dat dat ook wel een angst is waar dat meer mensen mee zitten. En dat daardoor niet aan beginnen. Waar dat jij nu zegt moet je het gewoon doen, want je heb die verkopen. Misschien kunnen die nog beter. Ah bon, die zal kei goed zijn. Als iemand nu zou willen starten met webinars, wat is jouw tip nu meteen?

E: Gewoon doen.

K: Beste tip ooit! Nu jij hebt al eigenlijk een gigantisch grote mailinglijst, vind ik toch. En ik denk in verhouding met de meeste starters is 5000. Lijkt voor hen zeker in het begin toch heel veel. Vind jij dat je een grote mailinglijst moet hebben om te starten?

E: Nee, dat denk ik niet. Ik denk dat 2/3 van de mensen die aanwezig waren op het webinar, waren nieuw. Ik heb het nu niet nagekeken. Maar ik weet dat ik bij het vorige heb gezien. Dus dat lijkt mij zeker wel de moeite.

K: Als we nu al uw tools moet zien, die gij inzet in uw business. Is webinars dan een van uw favoriete tools? Of zegt gij dan nee?

E: Zeker wel. Ik vind het heel leuk om te doen. En het is veel vlotter dan ik gedacht had. De eerste keer had ik veel werk om het op te zetten, omdat het de eerste keer was. Maar nu dat ik dat een beetje weet hoe dat, dat moet, gaat het echt wel heel vlot. Ik vind het, ik schrijf heel graag, maar dit is eigenlijk nog een stuk makkelijker. Vooral ook omdat dat, zolang je bezig bent met wat willen mijn klanten graag hebben. En ze zijn live aanwezig, dan geven ze alleen nog maar meer input. Het is eigenlijk dus makkelijker dan schrijven. Ik vind het heel leuk.

K: Super, super. Elke, dat was eigenlijk alles wat dat ik wilde weten. Ik ga sowieso de link naar jouw ook in dit interview plakken, maar vertel toch nog eens voor de mensen waar dat ze jou kunnen vinden. Dan kunnen ze bij die 5000/6000 man bij op de lijst en ook eens een webinar bij jouw volgen. Waar vinden ze jou?

E: Heel simpel. paleo.be

K: Dat is heel duidelijk. Elke, ik wil je heel hard bedanken dat je echt zo open en transparant wil delen van jouw eerste webinar. En toch meteen een succes waren. Ik ben heel blij dat ik je mocht horen. Dank je wel en wij horen mekaar nog hé.

E: Graag gedaan, het was heel leuk. Het was een plezier.

K: Doei.

Tijd om zelf aan de slag te gaan!

Start met de GRATIS MASTERCLASS “Hoe maak je jouw (eerste) waanzinnig winstgevende webinar

 

Ken jij iemand die ook Happy Rich & Free wil leven? Deel!
Follow

About the Author

Katinka toont ambitieuze coaches, bloggers en online ondernemers hoe een Happy Rich & Free online business op te bouwen. Ze toont je hoe je prachtige online programma’s creëert, hoe je deze winstgevend in de markt zet en er een volledig geautomatiseerde structuur van maakt. Love free stuff? Ontdek HIER​ de EXACTE STAPPEN van zero naar 100.000

Leave a Comment:

(2) comments

Stéphanie Sheen

Wauw Kathinka,
Als ik iets van jou geleerd hebt, dan is het wel dat je waarde moet bieden.
Dit artikel is zooo waardevol voor mij.

Dank je!

Reply
    Katinka

    Oh Stéphanie, dankjewel voor je reactie! Ik doe altijd een vreugdedansje als iemand echt verder kan met een blog!

    Reply
Add Your Reply

Leave a Comment: