Wat is een online marketing plan? Marketing betekent : mensen laten weten wat jij doet. Online betekent dat je het internet op allerlei manieren hiervoor inzet. En dat kan je doen op maar liefst 10+ manieren die cool zijn, die leuk zijn, die authentiek zijn. Ik heb er alvast giga veel zin in.
Hoe meer mensen jou en jouw brandstijl gaan herkennen, hoe sterker jij jezelf positioneert. Is jouw branding niet duidelijk of consistent genoeg, download dan de branding kit die je doorheen het hele proces neemt.
Het lijkt zo’n domme vraag want natuurlijk maakte jij je website helemaal zoals jij wilde dat deze er ging uitzien. En je bent er trots op. Maar … het is een goed idee om deze met ‘nieuwe bezoekers ogen’ te bekijken. Is het duidelijk wat je doet, voor wie je het doet en hoe je het doet?
Is duidelijk wie jouw ideale klant is? Of heb je dit zelf nog niet helemaal duidelijk. Ik maakte een volledige workshop rond dit thema. Omdat het superduper uber belangrijk is dat je hier de nagel op de kop slaat.
Meld je hier aan voor de workshop
Sociale media is niet iets waarbij je zomaar lukraak wat posts plant, wat blogs op je Facebookpagina deelt.
Ik heb wat Social Media Strategie tips voor jou die je meteen kan checken hier.
Niets voelt natuurlijk aan als je klanten helpen van obstakel naar droom. Dit is waar je goed in bent. Dit is jouw kern doelstelling. Giet de eerste stap voor jouw klanten in een online product (een ebook, een checklist, een videoserie, …) zodat je op automatische piloot de juiste mensen aantrekt.
Hoe je een onweerstaanbare Freebie maakt, vind je hier.
Een content upgrade is letterlijk ‘inhoud die meerwaarde biedt’.
Je biedt een content upgrade dus aan bij een blogartikel. In dat blogartikel geef je reeds bijzonder veel waarde maar de content upgrade doet er nog een schepje bovenop.Wil je meer weten over hoe je content upgrades inzet, kijk dan even hier. (inclusief een content upgrade ideetjes lijst).
Met kriskros bedoel ik dat je al je inhoud recycleert. Je blogs worden Facebook Live uitzendingen >> je live uitzendingen worden video’s >> worden nieuwsbrieven >> worden verzameld in bonussen of mini-trainingen of content upgrades …
Het idee is dat je 1 ding doet en dat dan op verschillende manieren gaat inzetten en recycleren.
Waarom zou je tijd steken in oude blogs? Omdat je ondertussen meer blogs schreef en je dus in dat oude blog ook weer nieuwe links zou kunnen toevoegen, waardoor het blog meer waarde krijgt.
Want blogs met links in zijn een meerwaarde voor :
Jaaaa, het is oud advies, maar het werkt nog steeds ? : reageer op andermans blogartikels en posts. Het is een ideale manier om op een authentieke manier zichtbaar te zijn. Het is ideaal als je helemaal niet verkoperig wil zijn. En er zal als je dit genoeg doet, altijd wel iemand zijn die jouw pagina/website een keertje gaat bekijken.
Er is niets krachtiger dan samenwerken met een andere ondernemer. Het is een WIN/WIN situatie voor beiden want beiden wordt je in 2 mailinglijsten bekend wat je dus dubbel zo snel doet groeien. Zorg dat je met iemand samenwerkt die dezelfde doelgroep heeft maar niet doet wat jij doet.
Echt! Je moet het doen. Webinars hebben een explosie in mijn business veroorzaakt. Het grote voordeel van webinars is dat je sneller een connectie en band opbouwt met je ideale klant. En je kan webinars ook weer hergebruiken in je marketingplan.
Wil jij starten met webinars? En zou je willen dat het je inkomen biedt? Download dan de gratis checklist Waanzinnige Webinars.
Hoe ga jij jouw online marketing plan samenstellen? Laat je me weten welke tools jij kiest? En wil je meer weten over een bepaalde tool? Zet het ook dan in de reacties en ik maak speciaal voor jou een blogartikel er over!
Katinka toont ambitieuze coaches, bloggers en online ondernemers hoe een Happy Rich & Free online business op te bouwen. Ze toont je hoe je prachtige online programma’s creëert, hoe je deze winstgevend in de markt zet en er een volledig geautomatiseerde structuur van maakt. Love free stuff? Ontdek HIER de EXACTE STAPPEN van zero naar 100.000