Starten met een YouTube kanaal? Doe dan dit eerst …

By Katinka | Online Ondernemen

starten-met-een-youtube-kanaal

Starten met een YouTube kanaal? Top idee … maar doe dit nog voor je start !

Starten met een YouTube kanaal – doe dit eerst!

Voor wie?

Het eerste is dat je absoluut eerst moet weten als je wil starten met een YouTube kanaal is … voor WIE je jouw video’s maakt. Wie is jouw ideale klant en waar vecht deze mee? Als je dit supergoed weet, gaan je video’s veel hoger scoren. Waarom? Omdat je dan ook veel betere zoekwoorden kan gaan gebruiken.

Als je in het wilde weg video’s gaat maken en gewoon hoopt dat mensen deze gaan bekijken, dan heb je het mis.

Op YouTube moet je echt je niche vernauwen. Vooral omdat grote kanalen zo hoog scoren dat het voor jou als starter moeilijk is om daar tegenop te kunnen. De enige manier om dat te doen is je niche te specifiëren. Want als deze specifiek is, dan worden ook je zoekwoorden specifieker, dan worden je titels specifieker en heb jij een grotere kans om goed te scoren in YouTube.

Als jij echt jouw droomklant profiel wil uitwerken, dan heb ik een gratis online workshop voor jou “Ken je Ideale klant”. In deze workshop gaan we vooral dieper graven. Niet alleen een profiel op stellen, maar de waarom achter de waarom van je ideale klant bepalen.

masterclass ken je ideale klant

Je video’s maken voor de juiste personen kan absoluut het verschil maken tussen op klanten jagen of klanten aantrekken.  En eens je dat op orde hebt, kan jij gaan knallen met je kanaal.

 

Starten met een YouTube kanaal – jouw stappen om te knallen

  1. De eerste stap is jouw kanaal de juiste branding geven. Zorg dat je banner helemaal conform je branding is, dat je een goede trailer als welkom hebt, zowel voor nieuwe als voor terugkerende bezoekers. Een gelikte look is belangrijk. Je toont hiermee dat je de bezoeker belangrijk vindt. Ik heb voor jou een Youtube Pro Look Checklist als cadeautje, zodat jij de eerste stap alvast in actie kan omzetten. Je vindt de link in de omschrijving.
  2. De tweede stap is een belangrijke stap en ik kan het weten. Want ik heb deze stap veel te vaak overgeslagen. Gewoon omdat ik mijn business doe vanuit mijn hart en niet al te veel “marketing trucjes” wil toepassen. Maar het moet gezegd worden : het is superslim om goede zoekwoorden of goede zoekzinnen te gebruiken. Het is immers zo dat je echt moet gaan bekijken of mensen op jouw gekozen titel zoeken en dit eventueel aanpassen. Het is ook slim om je zoekwoorden of zoekzinnen echt te gaan vernauwen naar jouw droomklant. Hele grote websites zullen namelijk hoger scoren op algemene zoekwoorden. Als ik zou kiezen voor online marketing als zoekwoord, dan kom ik niet aan de bak. Ik kies daarentegen online marketing voor beginners of online marketing voor vrouwen.
  3. De derde stap : die is ook superbelangrijk en ik kan het weten, want deze doe ik altijd en al mijn klanten weten het ook. Ik kan er over doordrammen en doordrammen. Tip nummer 4 is : zorg dat je een call to action hebt! Een call to action kan heel eenvoudig zijn : geef een duimpje, abonneer je, laat een reactie na, download de checklist, meld je aan voor de workshop, bekijk de volgende video, … Het is nu éénmaal een feit : de meeste mensen doen niets als je het niet vraagt. Ze staan er niet bij stil om te abonneren, al willen ze je heel graag volgen.
  4. De vierde stap is dat je een YouTube strategie hebt. Video’s maken is net als bloggen. Je moet het consistent doen. Net zoals google houdt van consistentie in het dynamisch houden van je website, zo scoor je ook beter in YouTube als jij consistent nieuwe inhoud op je kanaal zet. Zorg dus dat jij exact weet wat je aan anderen gaat leren, dat je exact weet aan wie je dit wil leren, en dat je exact weet hoe en hoe vaak je dit gaat doen. Op die manier weten mensen ook wat ze van jou kunnen verwachten. Eens jij jouw strategie hebt bepaald, hou je er aan. Wil je wekelijks video’s maken, plan dit in. Het is een ideale manier om meer volgers en ultiem meer klanten te krijgen. Denk er aan : YouTube gaat je belonen door je video’s hoger te scoren als jij consitent video’s plaatst.

 

 

 

 

 

Ken jij iemand die ook Happy Rich & Free wil leven? Deel!
Follow

About the Author

Katinka toont ambitieuze coaches, bloggers en online ondernemers hoe een Happy Rich & Free online business op te bouwen. Ze toont je hoe je prachtige online programma’s creëert, hoe je deze winstgevend in de markt zet en er een volledig geautomatiseerde structuur van maakt. Love free stuff? Ontdek HIER​ de EXACTE STAPPEN van zero naar 100.000

Leave a Comment:

Leave a Comment: