Maak een onweerstaanbaar aanbod

By Katinka | Online Producten / E-learning

onweerstaanbaar-aanbod

Maak een onweerstaanbaar aanbod voor jouw doelpubliek. Of het nu om een freebie (gratis product) of een cursus gaat, het is belangrijk dat deze zo waanzinnig goed aansluit bij de wensen van jouw ideale klant dat die er gewoon niet nee op kan zeggen.

Dit is wat Zig Ziglar zegt:

Een verkoop wordt maar tegengehouden door 5 obstakels:

  • geen nood
  • geen geld
  • geen spoed
  • geen verlangen
  • geen vertrouwen

Maak een onweerstaanbaar aanbod en versla deze obstakels.

Obstakel 1 : geen nood

Ga na of jouw ideale klant op dit moment een echte nood ervaart waar jouw product een oplossing voor biedt. Is het voor je klant van erg groot belang dat er een oplossing komt.

Je kan dit vergelijken met iemand die in een brandend bootje zit. Het begin van het bootje begint te smeulen. Binnen korte tijd wordt dit een vuurtje. Binnen nog meer tijd slaat dit over naar het midden. En uiteindelijk moet die persoon echt het bootje uit want het is nu een zaak van leven of dood.

Hoe belangrijk is het voor jouw doelgroep om het resultaat dat samenwerken met jou biedt, te behalen.

Ik herinner me nog heel goed toen ik te zwaar was. Ik zocht en ik zocht en ik zocht naar een oplossing. Mijn man zei toen op een keer. De persoon die jou de oplossing geeft, die krijgt van mij een BMW :). Het werd al lachend gezegd, maar het toonde wel hoe belangrijk wij dit vonden.

Er was dus een nood.

Obstakel 2 : geen geld

Voor welk verlangen of welk gevecht/pijn/obstakel heeft jouw ideale klant echt alles over dat het opgelost wordt zodat het geld eigenlijk minder belangrijk wordt dan het feit dat er eindelijk een oplossing komt.

Als iemand echt iets wil, dan zal hij/zij er de prijs voor betalen.

Obstakel 3 : geen spoed

Geef jij je klant een reden om snel tot aankopen over te gaan. Is er iets te verliezen als jouw klant “nee” zegt?

Dit kan je snel oplossen door aan je aanbod extra onweerstaanbare bonussen te voegen. Of door er een in tijd beperkte korting op te geven. Of door een gelimiteerd aantal personen toe te laten.

Obstakel 4 : geen verlangen

Is er echt een brandend verlangen naar het resultaat dat jouw product levert. Of is het maar een zozo gevoel. Mensen kopen vanwege emoties. Wat doet jouw product hen voelen? Is nee zeggen makkelijker dan ja zeggen?

Iets dat mij geholpen heeft om meer verlangen te creëren bij mijn volgers, is deze uitspraak:

Give them what they want, but teach them what they need

Een goed voorbeeld voor een afslankcoach of fitnesscoach kan zijn:

  • What they want = 10 kg afslanken
  • What they need = bijvoorbeeld een ander eetpatroon of een specifiek trainingsprogramma

Nog beter is dat je naar het verlangen achter het verlangen gaat zoeken.

Een goed voorbeeld voor een afslankcoach of fitnesscoach kan zijn:

  • What they want = 10 kg afslanken
  • What they REALLY REALLY REALLY want = het zelfvertrouwen om een nieuwe partner te zoeken en zich pas weer lekker in hun vel voelen als ze die 10 kg kwijt zijn

Obstakel 5 : geen vertrouwen

Zoals je al kon lezen ook in dit artikel, kan vertrouwen op 2 manieren geïnterpreteerd worden. Het kan zijn dat er geen vertrouwen is in zichzelf om het proces succesvol te doorlopen. Dan is het aan jou om via bijvoorbeeld een Q&A over jouw product alle twijfels en angsten weg te nemen. Het kan ook zijn dat er geen vertrouwen is in jou. Zorg daarom zeker voor voldoende testimonials want wat anderen zeggen over jou is belangrijker dan wat je zelf zegt.

Jouw beurt

Noteer alle stappen die jij kan nemen om jouw aanbod nog onweerstaanbaarder te maken, zodat jouw klantenbestand waanzinnig gaat groeien. Laat je me weten (in de reacties hieronder) welk obstakel jij nog gaat omkeren naar een kans in jouw product?

Wil jij een gestructureerd plan?

Wil jij een gestructureerd plan om onweerstaanbare producten te creëren. Neem dan een kijkje HIER.

Vind je dit een leuk artikel?

deel-dit

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ken jij iemand die ook Happy Rich & Free wil leven? Deel!
Follow

About the Author

Katinka toont ambitieuze coaches, bloggers en online ondernemers hoe een Happy Rich & Free online business op te bouwen. Ze toont je hoe je prachtige online programma’s creëert, hoe je deze winstgevend in de markt zet en er een volledig geautomatiseerde structuur van maakt. Love free stuff? Ontdek HIER​ de EXACTE STAPPEN van zero naar 100.000

Leave a Comment:

Leave a Comment: