Listbuilding! Jij weet dat het één van jouw voornaamste taken is om jouw mailinglijst te doen groeien.
En dus doe je wat elke goede online ondernemer betaamt, je maakt een klantenmagneet, een gratis aanbod, een freebie. En je maakt deze onweerstaanbaar.
Goed bezig! Want je onweerstaanbaar gratis aanbod is stap nr 1 naar een succesvolle 6-cijfer online business.
Maar …. ik hoor het veel te vaak. Katinka, ik heb een prachtige freebie gemaakt maar er komt niemand op mijn lijst. Wat nu?
De bedoeling is dat je jouw freebie gaat rondstrooien als confetti. Dat is één van de redenen dat deze onweerstaanbaar moet zijn. Niet alleen voor jouw aanmelders, maar ook voor jezelf. Je moet je zooooo trots voelen over je freebie dat je deze met plezier rondstrooit.
Wil jij de 15 manieren kennen om je freebie rond te strooien (zelfs vandaag nog), lees dan snel DIT ARTIKEL.
Het is eigenlijk grappig maar je moet je freebie echt verkopen. Néééé, niet voor geld, gewoon gratis, maar je moet toch wel “verkoopstechnieken” gebruiken. Gelukkig hoef je niet de opdringerige methodes te gebruiken maar kan je gewoon ONLINE een prachtige sales- of landingspagina maken en de JUISTE mensen genoeg triggeren om aan te melden en de FOUTE mensen wegjagen.
Een geweldige landingspagina maken is een SLEUTEL ingrediënt in het recept van een succesvolle online business. Want hoe hoger jouw optin ratio, hoe meer mensen op jouw mailinglijst, hoe meer jij er kan omtoveren in klanten.
Er zijn een paar punten nodig waar je aan moet denken bij het creëren van een landingspagina:
Nou, niet echt natuurlijk. Maar jij moet zelf het gevoel hebben dat jouw optin (de aanmeldknop voor jouw gratis weggever) overal staat.
Op elke pagina, op de sidebar, in de header, in de footer, onder elk blog, op een speciale ‘gratis’ pagina, in je mails, op je sociale media, …
Mijn thuis is waar mijn optin staat ?
Je ziet het … je valt er bijna over.
Geef je gratis weggever ook een echte eigen pagina.
Zorg dat deze pagina echt superaantrekkelijk is, helemaal gevuld met jouw kleuren en uitstraling.
Zorg dat er geen afleiding is, dus maak je pagina zonder sidebar en zonder linkjes behalve de optin.
Zorg voor een aantrekkelijke call to action en niet een saai ‘aanmelden’.
Vertel over de voordelen en niet enkel de omschrijving (zie ook dit artikel).
Oh yeahhh! Ik ben dol op content upgrades. Een content upgrade is een sappig stukje bonus inhoud dat je aanbiedt in een blogartikel in ruil voor een naam+emailadres.
Let op: je bonusinhoud moet echt een leuke meerwaarde zijn. Maar zoek het ook niet te ver. Dit kan een eenvoudige checklist zijn met eenvoudige actiestappen.
Wil je meer weten over content upgrades, het hoe, het wat en het hoeveel? Lees dan dit artikel.
Promoot je gratis weggevers met passie. Promoot ze 10x vaker dan je prachtige betaalde programma’s.
Je gratis weggevers zijn ideaal om de know, like, trust op te bouwen. Mensen kopen alleen van mensen die ze vertrouwen. En ze vertrouwen alleen mensen die ze leuk vinden. En ze kunnen je alleen leuk vinden als ze je kennen. Als ze jou en jouw leerstijl leren kennen.
Dus huppakee … go go go … en promoot je gratis weggever. Zie ook het artikel ‘Een klantenmagneet en wat nu ….’ voor meer tips hoe jij je gratis weggever kan promoten.
Dit is één van mijn favoriete groeistrategieën. Je kan dit alleen doen of in samenwerking met collega ondernemers.
Het slimste is om één van jouw cursussen als prijs weg te geven. Waarom? Omdat dan je mailinglijst groeit met mensen die specifiek naar die kennis op zoek zijn en die prijs graag willen winnen.
Als jij wil leren hoe je van A tot Z een winstgevende winactie opzet, dan nodig ik je uit in OMG! OMG! is uniek in Nederland en België. Het is een groeitool, mastermind, online cursus en alles tesamen. Lees er hier meer informatie over.
Afgelopen maand organiseerde ik een winactie en dit waren de voordelen:
Ik zette een FB advertentie op waarbij ik ervoor zorgde dat de mensen die mij al kenden en leuk vinden deze advertentie niet zagen. Ik wilde nieuwe mensen aantrekken. De advertentie kostte mij 252,11 euro. Ik haalde de maand daarna er 11 betaalde klanten uit die elk 522 euro betaalden voor een programma. 11×522 = 5742. Trek hier de advertentiekost af en er is een nettowinst van € 5489,89.
Listbuilding gaat volgens mij zoveel verder dan alleen maar aanmeldingen verzamelen. Het gaat ook over deze aanmeldingen verwennen. Begin alvast met het versturen van 5 emails vlak na elkaar. Zodat jij in het hoofd (en in het hart ♥) gegrift zal zijn van jouw aanmelder.
Heb jij een landingspagina voor jouw freebie? Zet ze hieronder in de comments!
Katinka toont ambitieuze coaches, bloggers en online ondernemers hoe een Happy Rich & Free online business op te bouwen. Ze toont je hoe je prachtige online programma’s creëert, hoe je deze winstgevend in de markt zet en er een volledig geautomatiseerde structuur van maakt. Love free stuff? Ontdek HIER de EXACTE STAPPEN van zero naar 100.000