Heb jij al een gratis weggever op je website? Natuurlijk!! Als je me al even volgt, dan weet dat een succesvol blog wordt opgebouwd door waarde te geven aan je ideale doelpubliek. Waarde in de vorm van één en zelfs meerdere gratis weggevers, FREEBIES zoals ik ze noem.
Hier is mijn checklist met de 5 ingrediënten die je freebie zeker moet hebben.
Het is erg belangrijk dat mensen jou leren kennen. Je kan dit op de volgende manieren doen:
E-BOOK: maak een aparte Over Mij pagina in je ebook waarin je meer vertelt over wat jij doet en hoe jij je ideale klant kan helpen. Zorg dat je duidelijk communiceert hoe men jou kan contacteren (email, fb pagina, telefoon, …)
VIDEO: met een video maak je sneller connectie omdat mensen je ook daadwerkelijk zien. Maak een welkom video waarin je bovenstaande vertelt.
Je website is de eerste indruk. Je freebie is de tweede indruk. Blaas je ideale klant omver door echt alles in het werk te zetten om jouw freebie JOUW-waardig te maken. Zorg ervoor dat het jou uitstraalt, jouw waarden erin verwerkt zijn en dat de hele look & feel bij jouw branding past. Zorg ook voor een aantrekkelijke cover!
Stippel een route uit van A naar B voor je klant. A = waar deze nu staat (pijnpunt of obstakel) – B = waar deze naar toe wil (diepe verlangen). Ga niet meteen de FULL MONTY. Als je een te lange route uitstippelt voor je klant dan voelt het aan als werk. Terwijl je net wil dat er een luchtigheid rond jouw oplossing zit. Het moet easy peasy kunnen, niet als zwaar werk aanvoelen. Als je aanmelder succesvol bij B is aangekomen, zal deze meer geneigd zijn om met jou verder te willen op weg naar diepere transformatie.
Ooohh yeaaahhh! Natuurlijk. Zie ook dit artikel speciaal over een “call to action”. Maar het is logisch dat wanneer jouw aanmelder bij B is aangekomen en deze werkelijk serieus is dat ie verder wil, dat ie klaar is voor een transformatie en resultaat, dan wil ie ook verder. De weg voor jouw aanmelder stopt niet na de freebie. Vertel hoe deze verder kan, wat jij in petto hebt, en hoe je dit gaat aanpakken.
Denk absoluut niet dat dit opdringerig is, want in het Call To Action artikeltje vertel ik je waarom iemand mij misliep als klant door geen CTA te hebben.
Als je klant werkelijk interesse heeft in wat jij biedt, dan gaat ie verder willen. Zonder twijfel. Heeft iedereen interesse? Nee. Is iedereen er klaar voor? Nee.
Maar jouw ideale klant wel.
Hier gaan super veel ondernemers de mist in. Ze denken : huppakee, mijn freebie is klaar en nu mag het gaan gebeuren. Maar als je echt vertrouwen wil gaan opbouwen bij je lezers en volgers, dan is het belangrijk om een band op te bouwen. De meest makkelijke manier is om dit te doen via een autoresponder met automatisch gestuurde email-coaching mails. Op die manier kan je bepaalde tips die in je freebie staan, uitlichten of je kan een testimonial delen, of nog dieper op een topic ingaan. Ik raad minstens een 5-tal opvolgmails aan.
Want geloof me: alleen vertrouwen leidt naar verkopen (en zo hoort het ook).
Een VOLLEDIGE ONLINE LIVE VIRTUELE DAG – Maak je Freebie in 1 dag.
Dit is een waanzinnige workshop. Je start ’s ochtends live online om 9u -vanuit je eigen huis. De hele dag loopt gestructureerd en ’s avonds ….. tromgeroffel ….. is je freebie klaar.
Ooooh je gaat smullen van deze workshop. Hij zit zo goed in elkaar als een heerlijk opgebouwde cupcake. Een smeuïg fundament, een sappig tussenlaagje en natuurlijk een romige topping.
Meer info (en ervaringen van anderen) vind je HIER : Maak je Freebie in 1 Dag. Je kan deze ook helemaal op je eigen tempo doen als je dat wil.
Enne … je herhaalt dit proces elke keer als je een nieuwe freebie maakt. Zodat ie telkens ONWEERSTAANBAAR wordt. Zodat je jouw Freebie Spieren traint.
Nieuwe mensen aantrekken in jouw community en op je mailinglijst, jij weet het, ik weet het en ondertussen weet (bijna) elke online ondernemer het. Het is HET geheim naar een droombedrijf. En met de Centerfold techniek groei jij zonder enige investering.
Wanneer jij een winkel bezit in een drukke winkelstraat of shoppingcenter jij je klanten uit de passerende mensen haalt. Wanneer jij een online business hebt, haal jij je klanten uit je mailinglijst. En jij hebt het veel makkelijker dan die winkelier die niet direct in communicatie kan gaan met de passanten. Maar jij wel! Want jij hebt de unieke mogelijkheid om een band op te bouwen met eenieder op jouw lijst.
Waarom ik zo dol ben op mailinglijst groei : omdat ik dan nooit iemand zou moeten overtuigen om te kopen.
Dit is mijn meest favoriete techniek om je mailinglijst te doen groeien – heel erg eenvoudig – en volledig automatisch 🙂 Yezzzzz, i like!!!! En jij ook.
Enne …. deze techniek kost niets!
Ken jij deze song?
Years go by I’m lookin’ through a girly magazine
And there’s my homeroom angel on the pages in-between
Refrein:
My blood runs cold
My memory has just been sold
My angel is the centerfold
Angel is the centerfold
Het is een liedje uit de jaren 1982 (mijn tijd dus) en toen zong ik het met luide stem maar wist niet waar het over ging. Het Centerfold meisje is de foto die je in het Playboy magazine ziet in het midden van dit magazine. En dit is de TOP foto, het TOP model en de trots van het hele magazine. Het is dus een vooraanstaande plek. Nu voordat jij denkt dat je voor deze lijstgroei techniek uit de kleren moet :), kan ik je vertellen dat dit gelukkig niet hoeft.
Natuurlijk! Zorg er altijd voor dat je integer bent in wat je vertelt, wees specifiek en vertel concrete resultaten.
Voorbeeld : in mijn vroege businessdagen volgde ik een Facebook Marketing Power Basis cursus bij Anne Raaymakers en ik maakte voor Anne een testimonial. Als je een pagina van Anne bezoekt, of op één van haar events komt, dan zie je vaak mijn testimonial voorbij komen. Top toch. Word ik meteen gezien door een heleboel ondernemers. Toppie!!
of zie op de testimonial pagina
Oh, en met een mooie foto bij natuurlijk 🙂
Succes!
PS: als ik jou geholpen heb, bezorg ik jou ook graag een warm zitje of een Centerfold plaatske!
Snel in je postvak!
Katinka toont ambitieuze coaches, bloggers en online ondernemers hoe een Happy Rich & Free online business op te bouwen. Ze toont je hoe je prachtige online programma’s creëert, hoe je deze winstgevend in de markt zet en er een volledig geautomatiseerde structuur van maakt. Love free stuff? Ontdek HIER de EXACTE STAPPEN van zero naar 100.000