Hoe je blogideeën recycleren

By Katinka | Bloggen

blogideeën-recycleren

Je blogideeën recycleren! Wist jij dat het een super goed idee is om telkens over hetzelfde te bloggen?

Veel ondernemers denken dat ze in herhaling vallen als ze meerdere keren over hetzelfde onderwerp spreken.
Ze denken of vrezen dat wanneer ze hier weer over zullen bloggen, dat de lezer dit saai gaat vinden.
Maar ik geloof dat het tegendeel waar is. Ik denk niet alleen dat het mag. Ik ben zelfs van mening dat het BETER is om dit te doen.

Recycleer je blogs

Volgens mij zorgt herhaling ervoor dat je volgers beter leren, beter actie ondernemen, beter implementeren en dus betere RESULTATEN halen. En heeee, dit was toch waarom jij het doet, niet?

Betere resultaten bij je klanten zorgen voor betere verkopen, een grotere impact en een stevigere reputatie. En heeee, dat is toch ook cool, niet?

Nog niet overtuigd? Hier zijn mijn 5 redenen om mijn blogs te recycleren.

1.Je leert het beste door herhaling!

Dit is zo voor mij en heel waarschijnlijk ook voor jou en dus bijna zeker ook voor al jouw volgers.
Om iets goed te leren en zeker om het te gaan implementeren hebben mensen herhaling nodig. Weet je nog hoe het was toen je als kind de rekentafels moest leren – eindeloze herhalingen – maar je vergeet het nooit meer.

Een dichter bij de deur voorbeeld is mijn stokpaardje : vergeet de call to action niet. Geen één van mijn klanten vergeet ooit de call-to-action want die heb ik er wel ingekregen. Door dit eindeloos te herhalen. Tot ze zelf zeggen … jaaaaa, we weten het. En dan ben ik gerust! Want het gaat net om die implementatie. Je moet als ondernemer aan zoveel denken. Alles wat routine wordt, helpt je. En je krijgt pas routine door herhaling.

Je helpt je lezers en klanten dus echt met herhaling.

Doordat jij zelf al een bepaalde routine beheerst, val je gemakkelijk in de valkuil te denken dat iedereen dit als vanzelfsprekend ziet. Maar als dit bij een starter nog niet helemaal ingebakken zit, dan is zijn/haar enige redding jouw herhalende woorden.

2.Dezelfde blogideeën zorgen ervoor dat je dezelfde optins kan gebruiken

Een optin is daar waar je bezoeker zijn/haar naam en emailadres op geeft. Door telkens over hetzelfde onderwerp te praten, kan je ze telkens ook weer verwijzen naar de gratis weggever die hier bij past.

Wat bedoel ik met ‘die hierbij past’? Voor elke cursus die ik ontwerp, maak ik een speciale gratis weggever die leidt als vanzelf naar deze cursus. Het is bij wijze van spreke een voorloper. Als je A zegt, dan wil je ook B – waarbij A de gratis weggever is en B de betalende cursus.

Bij een en hetzelfde onderwerp gebruik je dus weer opnieuw je optin. Door je optin weer te gebruiken, creëer je weer een kans om aanmeldingen op je mailinglijst te krijgen.

De best werkende optins zijn deze die je in blogs verwerkt. Althans dat is toch mijn ervaring. Natuurlijk heb ik mijn hoofdoptin die in de header (of misschien bij jou in de sidebar) staat. Die converteert het allerbeste. Maar daarna scoren de optins die in de blogs vermeld worden als 2de best converterende optins.

Zoals bijvoorbeeld dit : Wil jij jouw business een vliegende start geven?

[optin_1 class=”ja”]Zeg maar ja![/optin_1]

Dit betekent ook dat bij elk blog dat je schrijft over dat bepaalde onderwerp, jij je lezers een kado (jouw gratis weggever) kan bieden en deze is sowieso interessant voor hen, anders lazen ze dat artikel niet.

3.Je lezers blijven langer op je blog

Daar zit ook logica in want als het onderwerp je interesseert en je leest een leuk blog hierover, dan wil je alles weten wat die persoon over dat onderwerp geschreven heeft.

Dit doe ik zelf door

  • links in een blog te verweven naar een blog met hetzelfde onderwerp
  • een categorie hiervoor te voorzien
  • een plugin die onder het blog andere blogjes laat zien

4.Meer verkopen

Door telkens over hetzelfde onderwerp te bloggen, bouw je momentum op naar jouw cursus.
Je lezers leren door je blogjes, ze zien jou als de expert voor dat onderwerp en ze beginnen vragen te stellen.
Door telkens je antwoorden te verwerken in nieuwe blogjes ga je meer als expert gezien worden.
En zeker als iemand die zijn/haar lezers belangrijk vind.
Je bouwt een band op.

En dit is de eerste stap naar betalende klanten.

5.Blogideeën vanuit verschillende hoeken

Als internet ondernemer leer je dat je moet werken met de pijnpunten en dromen en verlangens van je lezers.
Door verschillende blogjes over 1 onderwerp te maken, kan je het onderwerp benaderen vanuit verschillende hoeken.

Groene smoothies zijn goed om
af te slanken, tegen ontstekingen, om bakken vol energie te krijgen, om je immuunsysteem te versterken, en nog zoveel meer redenen.
Je kan dus makkelijk per blog 1 reden uitkiezen en vanuit die hoek het hele groene smoothie verhaal benaderen.

Zo maakte ik bijvoorbeeld over het maken van digitale producten deze blogjes:

  1. Als insteek : waarom. Waarom zou jij digitale producten willen voor jouw business : https://power2bloom.be/online-cursus-maken/
  2. Als insteek : vermijd deze fout. Wat mag je zeker niet vergeten https://power2bloom.be/digitaal-product/
  3. Als insteek : het automatische inkomen : https://power2bloom.be/geld-verdienen-op-vakantie/
  4. Als insteek : jouw freebie (gratis weggever) Wat moet een freebie hebben om veel aanmeldingen aan te trekken : https://power2bloom.be/jouw-gratis-weggever/
  5. Als insteek : een onweerstaanbare cursus https://power2bloom.be/hoe-maak-je-een-cursus/ of https://power2bloom.be/maak-een-onweerstaanbaar-aanbod/
  6. Als insteek : hoe online en offline combineren : https://power2bloom.be/offline-en-online/
  7. Als insteek : prijzen bepalen : https://power2bloom.be/hoe-de-prijs-van-je-online-cursus-bepalen/

Jouw beurt

Maak je volgende blog over een onderwerp waar je al over schreef.

 

 

Ken jij iemand die ook Happy Rich & Free wil leven? Deel!
Follow

About the Author

Katinka toont ambitieuze coaches, bloggers en online ondernemers hoe een Happy Rich & Free online business op te bouwen. Ze toont je hoe je prachtige online programma’s creëert, hoe je deze winstgevend in de markt zet en er een volledig geautomatiseerde structuur van maakt. Love free stuff? Ontdek HIER​ de EXACTE STAPPEN van zero naar 100.000

Leave a Comment:

(3) comments

Hallo Katinka,
Is het ook een slim idee om een ouder stuk wat heel goed scoort en nog helemaal up to date is qua inhoud alleen te veranderen van datum zodat het weer meer in het zicht komt? Of als dat beter is, misschien gewoon met de oude datum weer eens delen op Facebook?

Reply
    Katinka

    Ik verander niet de datum, maar ik blijf datzelfde bericht wel constant delen. Ik heb nu ca 100 blogs staan en elke week post ik behalve het nieuwe bericht ook steeds 2 oude berichten. Dit betekent dat pas na 50 weken eenzelfde bericht weer terugkomt. Nu ik dit schrijf bedenk ik me dat het nog veel vaker mag terugkeren en ga ik dus behalve het nieuwe bericht 4 oude berichten opnieuw delen. Dan krijgen mensen pas na een half jaar hetzelfde weer te zien wat absoluut mag want er is veel kans dat ze het de eerste keer gemist hebben of dat ze op een ander niveau staan en er weer heel andere dingen uitpikken.

    Reply

      Wat een goed idee! Bedankt!

      Reply
Add Your Reply

Leave a Comment: