Goed scoren in Google – 2 toverstokjes

By Katinka | Website Optimalisatie en Branding

scoren-in-google

Goed scoren in google, meer websitebezoekers, daar dromen we allemaal van. Gelukkig zijn er 2 toverstokjes om op voorhand te weten wat jouw post nodig heeft om goed te scoren in google.

Ontdek in dit artikel

  1. hoe goed scoren in Google : de plugin om goed te scoren
  2. hoe goed scoren in Google : het beste zoekwoord om te gebruiken
  3. een favoriet artikel omtoveren met beide toverstokjes naar een wild succesvol artikel

Goed scoren in google

Waarom zou je goed willen scoren in google?

PS: google wordt als bron gebruiken door skwibbeljoenen ūüôā mensen.

Wanneer jouw blogartikel goed gevonden wordt aan de hand van bepaalde zoekwoorden, dan blijft jouw blogartikel altijd leven. Nieuwe mensen vinden jouw artikel en website, nieuwe mensen kunnen zich aanmelden voor jouw freebie (gratis weggever) en dus kan jij meer mensen gaan omtoveren in klanten. Dat is het doel!

Maar helaas, zo eenvoudig gaat het meestal niet. Jammer genoeg gaat het vaak zo:

  • Je schrijft een fantastisch blogartikel
  • Trots druk je¬†op publiceren
  • Natuurlijk vermeld je het blogartikel in je nieuwsbrief en op je sociale media
  • Veel mensen lezen je artikel
  • en dan …
  • dan vergeet iedereen dat het bestaat … grrrrrr

In totaal leeft je artikel dus misschien 5 dagen.

Stap nr 1 = goed scoren in google via een goede SEO plugin

Het is een basisstap, maar een noodzakelijke stap. En daar is YOAST SEO¬†een echt toverstokje. In deze video zie je hoe je eenvoudig je SEO op orde brengt. Enne … het is een gratis plugin! Yeaaahh! En eens je deze kent, zal je zien hoe supereenvoudig het werkt. In deze video toon ik je hoe ik de gratis versie gebruik.

Stap nr 2 = goed scoren in google via een drukbezocht zoekwoord

Het nadeel van enkel werken met YOAST SEO is dat ie wel kan zien of jouw gekozen zoekwoord goed verwerkt werd in je blog. Maar wat ie niet kan zien is of mensen wel daadwerkelijk op jouw zoekwoord zoeken.

Voorbeeld

Laat ons als voorbeeld één van mijn favoriete blogs nemen : Mailinglijstgroei met de Centerfold Techniek.

In dit blog heb ik als zoekwoord gekozen : mailinglijstgroei.¬†Via Yoast SEO is mijn blog zo geschreven (en wat aangepast) zodat dit zoekwoord voldoende en op de juiste plaatsen in dit blog voorkomt.¬†Maar …. wat blijkt?¬†Niemand zoekt op mailinglijstgroei ????? Wat nu?

Ok, we nemen even eerst een stapje terug.

Hoe weet je of er veel op dit zoekwoord wordt gezocht?

Daar komt het toverstokje aan te pas waar ik het in het begin van dit blog over had. Namelijk Google Keyword Planner. Het is eigenlijk een planner voor wie met AdWords aan de slag wil, maar je kan het ook gewoon gebruiken, zoals ik doe, namelijk om te kijken of het door jou gekozen zoekwoord ook echt een vaak gebruikt zoekwoord is. Je moet wel een Google login hebben of aanmaken.

Ga naar Google Keyword Planner en vul een zoekwoord in.

Zo probeerde ik het zoekwoord mailinglijstgroei. En het antwoord was een ‘streepje’ wat eigenlijk net zo goed is als zeggen : niemand zoekt ooit op dit zoekwoord. Aiai!¬†Ik probeerde enkele synoniemen en toen kreeg ik enkele betere mogelijkheden zoals “mailinglijst maken” “email marketing tips” “listbuilding” & “lead generation“.

Zo blij als een kind in een snoepwinkel, koos ik als nieuwe zoekwoord “lead generation” uit. Al vind ik het zelf een wat raar woord en zou ik er zelf niet zo snel op zoeken, toch wil ik het uittesten.

scoren-in-zoekmachines

Tijd voor stap 3

Stap 3 = pas je blogartikel aan met je nieuwe zoekwoord

Je gaat je oude zoekwoord (dat volgens de plugin YOAST SEO al wel op de juiste plaatsen en vaak genoeg vermeld werd) vervangen door het nieuwe.

De Voor & Na van een blogartikel

Mijn blogartikel over Mailinglijstgroei – de Centerfold techniek BEFORE

Mijn blogartikel kreeg na publiceren op het blog, nieuwsbrief en sociale media 183 bezoekers en viel daarna plat en bleef plat gedurende 14 dagen. Totaal bereik over 14 dagen = 183 waarvan 0 keer gewoon via google organisch gevonden.

Hetzelfde blogartikel over Lead Generation Рde Centerfold techniek AFTER

Het blogartikel zette ik opnieuw op sociale media maar deed er verder even niets mee (dus niet in een nieuwsbrief en niets nieuws op het blog). Het werd 56 keer bekeken maar in de 14 dagen die hierop volgde werd het nog eens 43 keer bekeken door organisch bereik. Totaal bereik over 14 dagen = 99 waarvan 43 keer via het zoekwoord.

Moraal van het verhaal >>> gebruik dit 2de toverstokje toch ook even vooraleer je jouw titel kiest.

Mijn VIP klant Lonneke

Dit weekend was mijn VIP klant Lonneke van KrachtInJeBedrijf bij mij en zij heeft een hele bijzondere boodschap en eentje waar niet zo vaak op gezocht wordt : namelijk bedrijfsreadings. Zij kan als reader (medium) je bedrijf doorlichten en de knopen aan het licht brengen zodat je weer vooruit stoomt en wat nog meer is … haar stokpaardje is READEN IS GEEN GAVE. Ze leert dus ondernemers om zelf te readen zodat zij deze kennis kunnen gebruiken om hun klanten als coach beter te begrijpen. Het is volgens mij top dat ze dit doet, maar haar klanten zoeken natuurlijk niet … en misschien kan jij dat bevestigen want jij bent ook ondernemer … op bedrijfsreading of hoe leer ik readen.

Een voorbeeld van haar blogtitels en de omvorming naar zoekwoorden waar men op zoekt:

  • Haar titel :¬†De x problemen die bedrijfsreading voor jou oplost. – Mijn titel : Een eigen zaak?¬†De x problemen die bedrijfsreading voor jou oplost.
  • Haar titel :¬†Zet jij je intuitie al zakelijk in? ¬†– Mijn titel :¬†Een succesvol bedrijf – zet jij je intuitie al zakelijk in?
  • Haar titel : Wat is readen precies? – Mijn titel : Bedrijfsadvies op maat – wat is readen precies?
  • Haar titel :¬†Hoe hou jij je batterij op sterkte? ¬†– Mijn titel :¬†Hoe hou jij je¬†batterij op sterkte? Een strategisch plan.
  • ¬†Haar titel : Slimme coaches doen XYZ ¬†– Mijn titel :¬†Topcoaches doen dit¬†XYZ

Zoals je ziet, verandert er niet echt veel aan haar titel maar wordt er wel een zoekwoord aan toegevoegd waar wel degelijk op gezocht wordt.

Jouw beurt voor al je toekomstige blogs

  1. download de plugin Yoast Seo en controleer steeds aan de hand van de bolletjes of je artikel goed scoort
  2. zorg dat je een drukbezocht zoekwoord gebruikt

Jouw beurt voor jouw superformiweldige onweerstaanbaar en kwaliteitsvolle maar OUDE blogs

  1. Heb je favoriete blogs die het uitzonderlijk goed doen bij jouw volgers (ps: dit betekent dat het echt waardevolle blogs zijn), zorg er dan voor dat je deze betovert met de 2 toverstokjes en zo het onderste uit de kan haalt.
  2. Zoek via google analytics je favoriete en meest gelezen blogs uit van het laatste jaar
  3. Haal je zoekwoord door de google keyword planner. Pas je artikel aan met een nieuw zoekwoord als dat nodig is.
  4. En klaar ben jij voor wild succesvol zijn ūüôā

Dit wil ik weten!

Zet jouw meest organisch gevonden blogartikel onderaan bij de comments! Ja, effe reclame voor jou maar dan zien we meteen ook het perfecte zoekwoord schitteren.

Ken jij iemand die ook Happy Rich & Free wil leven? Deel!
Follow

About the Author

Katinka toont ambitieuze coaches, bloggers en online ondernemers hoe een Happy Rich & Free online business op te bouwen. Ze toont je hoe je prachtige online programma‚Äôs cre√ęert, hoe je deze winstgevend in de markt zet en er een volledig geautomatiseerde structuur van maakt. Love free stuff? Ontdek HIER‚Äč de EXACTE STAPPEN van zero naar 100.000

Leave a Comment:

(5) comments

Bedankt, Katinka voor de 2 toverstokjes die het scoren in Google vergemakkelijken. Ik heb meteen de plugin Yoast SEO op mijn blog ge√Įnstalleerd en mijn homepage onder handen genomen. Die is nu SEO proof ūüôā

Altijd leuk die effici√ęnte en praktische tips van jou!

Reply
    Katinka

    Leuk dat je er meteen mee aan de slag ging!

    Reply

Mooi helder artikel Katinka. SPRANKELEND as always…leg je het goed uit en de meerwaarde is duidelijk. Na enkele non-professional blogjes ga ik dat toch eens proberen op mijn Facebook page. Voor mij is dit het instap artikel om bloggen weer leven in te blazen

Reply
    Katinka

    Dankjewel voor je lieve reactie Jaco!

    Reply

Dat wordt een goede update voor mijn bestaande pagina’s! Deze pagina scoort goed omdat het gewoon een makkelijk zoekwoord is https://www.lebonbonfranc.com/appeltaart-recept-zonder-suiker/. Maar de andere pagina’s hebben opnieuw mijn aandacht nodig. Met deze tips gaat dit me zeker lukken. Dank je Katinka!

Reply
Add Your Reply

Leave a Comment: