Facebook pixel – wat is het en hoe installeer je het

By Katinka | Sociale Media

facebook pixel

Facebook pixel – wat is het en hoe installeer je het. Yup Facebook pixel … het klinkt een heel raar en moeilijk ding. Maar geloof me,

alles is moeilijk tot iemand je toont hoe het moet. En dat is wat we in dit blogartikel gaan doen.

Facebook Pixel – wat is het?

Een Facebook pixel is een tracking code die doorgeeft aan Facebook wie jouw website of jouw website pagina bezocht heeft.
Dankzij dit Facebook Pixel kan jij bezoekers van je website gaan “retargetten”.

Wat is retargetten?

Dit wordt meteen duidelijk met een voorbeeld. Stel : je leest een mail of een social media post en daarin staat een link naar mijn aankomende online Workshop Listbuilding. Je denkt bij jezelf “oh, dit moet ik volgen” en je klikt op die link. Ondertussen gaat de deurbel en je ontvangt een postpakketje. Oh leuk, die nieuwe jeans is gearriveerd. Meteen even aanpassen. Het verhaal gaat verder : je partner zegt ‘jeetje schat, dit staat je wel heel erg goed. Zin om op stap te gaan”. Oh yeaaaahhh!

Daar gaat de online Workshop Listbuilding. Je sluit je computer en je vergeet je waanzinnig goede voornemens (want jaaaaaa, het was een waanzinnig slim plan om deze workshop te bekijken).
Maar goed, ik ben je dus kwijt. Je hebt niet aangemeld. Wat jammer zeg. Die nieuwsbrief waar de link in stond of die facebook post, is al lang in de digitale prullebak verdwenen.
En dan heb je …. Retargetten.

Waarom is het Facebook pixel zo belangrijk?

Via het Facebook pixel weet Facebook precies dat jij op die pagina van de workshop kwam en kan ik een advertentie opstellen die trouwens erg goedkoop is (omdat ik eigenlijk de ontvangers van de advertentie zelf verzameld heb) en kan de online Workshop Listbuilding nogmaals onder jouw ogen komen.
En wham bangggg !!! Dit keer geen leuke nieuwe jeans die ons komt storen en jij meldt je aan.

Je hebt er maar 1

Je hebt maar 1 Facebook Pixel. Dus je installeert het pixel en het overkoepelt je hele website. Zo kan Facebook dus zien wie er op eender welke pagina van je website kwam.
Je kan pixels nog verder uitdiepen naar conversie tracking pixels, maar het is een goed idee om alvast met je basis Facebook pixel eerst te starten.

Doe het NU

Jaaaa, echt! Doe het nu. Zelfs al ben je de eerste maanden nog niet van plan om Facebook Advertenties te gaan gebruiken. Op die manier kan Facebook toch al een lijst beginnen opbouwen van al wie jouw website ondertussen bezoekt.

Hoe installeer je jouw Facebook Pixel?


Ken jij iemand die ook Happy Rich & Free wil leven? Deel!
Follow

About the Author

Katinka toont ambitieuze coaches, bloggers en online ondernemers hoe een Happy Rich & Free online business op te bouwen. Ze toont je hoe je prachtige online programma’s creëert, hoe je deze winstgevend in de markt zet en er een volledig geautomatiseerde structuur van maakt. Love free stuff? Ontdek HIER​ de EXACTE STAPPEN van zero naar 100.000

Leave a Comment:

Leave a Comment: