Facebook Marketing kennisbank artikelen en informatie over FB

Facebook Marketing

Lukraak posten op Facebook werkt niet.

Download jouw DONE FOR YOU Facebook Marketing Planner.

Wat is Facebook Marketing?

Facebook Marketing is een marketing techniek waarbij Facebook als platform wordt ingezet. Marketing betekent eigenlijk ervoor zorgen dat mensen weten wat je doet.

Kortom: met marketing zorg je voor zichtbaarheid en bekendheid.

Waarom Facebook Marketing?

Facebook is net als televisie, radio, kranten en magazines een medium dat tot bij de mensen thuis kan komen. Via dit platform kan je jouw boodschappen overbrengen naar je doelpubliek.

Facebook Marketing is een uitstekende manier om nieuwe mensen te leren kennen en iedereen te laten weten wat je doet en hoe jij jouw doelgroep kan helpen.

Facebook Marketing kan leiden tot supertevreden en trouwe klanten, zodat jij jouw financiële doelen behaalt.

Waarom Facebook?

Je doelgroep zit op Facebook. Facebook’s database is groter dan heel China! Met maar liefst 1,49 biljoen leden, is de kans waanzinnig groot dat ook jouw ideale klant hier vertoeft.

Geen enkel slim bedrijf laat Facebook nog links liggen.

Hoe doe je Facebook Marketing op een goede manier

Mensen komen op Facebook omwille van het sociale aspect. Ze zijn op zoek naar entertainment & ontspanning.

Het is daarom vaak niet slim om steeds reclameboodschappen te posten en je producten in de kijker te zetten.

De slimme Facebook marketeer maakt een samenspel van allerlei technieken die de aandacht trekken van zijn/haar ideale klant. Een variant van grappig, relevant, passend bij het nieuws van de dag, informatief, interactief en motiverend maakt dat jij er uit kan springen met je marketing.

Hoe pak je het dan goed aan

Facebook is een ideaal platform om de know – like – trust relatie met je pagina bezoekers te versterken.

Een bezoeker doorloopt immers een proces van interesse – naar klant – naar trouwe klant en fan.

Je kan Facebook op verschillende manieren inzetten, zoals bijvoorbeeld

  • Facebook Ads, waarbij u er voor kan kiezen om je advertentie enkel te tonen aan een specifieke doelgroep die uitstekend bij jouw diensten en producten past.
  • Zelf berichten posten waarbij je likes verzamelt en interactie motiveert.
  • Actief zijn in verschillende Facebookgroepen waar ook jouw ideale klant vertoeft.

Nadelen Facebook?

Facebook verandert snel. Het hele internet gebeuren verandert snel. En jij wil op de hoogte blijven. Met deze artikels hou ik je steeds up-to-date rondom het reilen-en-zeilen van Facebook Marketing.