Maak jij een eigen online training? Vergeet dit niet!

By Katinka | Online Producten / E-learning

je-eigen-digitale-product

Heb jij een eigen digitaal product? Vermijd dan deze veelgemaakte fout! Ik maak ze zelf nog veel te vaak …
Net daarom schrijf ik het in een blogje neer.

Zodat jullie het weten en ik er telkens aan herinnerd word.

Wat zijn de voordelen van je digitaal product?

Telkens als je een blog schrijft, een e-book maakt, een cursus maakt, schrijft, tekent, neerzet … dan is het superbelangrijk om te weten wat er in het hoofd van je toekomstige klant omgaat.

Dit gaat om in het hoofd van de klant: What’s in it for me?
Je digitaal product is een groot deel van jouw business. In feite is het zelfs dermate belangrijk dat het jou inkomsten gaat bezorgen. Besteed daarom veel aandacht aan HOE je jouw product promoot.
Ik ben zo trots op het Detoxprogramma (van mijn business www.legallyraw.be) omdat het echt alles bevat wat een detox moet hebben. En waar het hart van vol is, loopt de mond van over. Dus verval ik snel in het beschrijven van het programma in geuren en kleuren. Zo gaat dat als je trots bent.

Vertel niet wat je doet maar vertel over de voordelen

Vertellen wat je digitaal programma BEVAT is NIET wat men wil horen.
Vertellen wat je programma voor hen kan doen is WEL wat men wil weten. Wat is mijn voordeel? Dat is wat de klant wil weten. Niet dat je wel 75 recepten geeft, niet dat je geweldige info over koolhydraten hebt, niet dat je gerechten zus en zo zijn. Maar wel : wat is het resultaat?
Zorg dus dat je over voordelen en resultaten spreekt. En de resultaten die de grootste emoties (pijn of plezier) bovenhalen, zijn de winnaars.
Als jij echt tot diep in het hart van je ideale klant kan kijken, dan ken je de pijn, dan ken je het brandende verlangen. Dan weet je wat deze persoon meer dan eender wat wenst.
Dat is wat je moet vertellen over je digitaal product, of dit nu gaat om een e-book, een fysiek product of een coaching service. What’s in it for me?

Een voorbeeld

Voorbeeld Detox voor Vrouwen – doelgroep burnout
Beschrijving :
5 e-books met alle informatie die nodig is om een succesvol te detoxen
Inclusief 5 video’s waarvan video 1 : haal het maximale uit je detox
Waarvan video 2 :….
Voordelen:
Weg met het gevoel moe op te staan, weer bruisen van energie, zonder ophouden spelen met de kinderen, terug je favoriete sport opnemen

Voorbeeld Detox voor Vrouwen – doelgroep afslanken
Beschrijving :
5 e-books met alle informatie die nodig is om een succesvol te detoxen
Inclusief 5 video’s waarvan video 1 : haal het maximale uit je detox
Waarvan video 2 :….
Voordelen:
Weg met dat opgeblazen gevoel, voor eens en altijd van de onweerstaanbare zoete trek af, kilootjes lichter

Jouw beurt

Vind je dit moeilijk? Dit kan je helpen:

  • Zet je in de plaats van de klant en vraag altijd opnieuw : hey, what’s in it for me?
  • Maak een lijstje met aan de ene kant de beschrijving en aan de andere kant wat het voordeel of het resultaat van die beschrijving is.
  • Bedenk hoe je klant zal zijn NA jouw cursus/programma. Wat zal hij/zij bereikt hebben? Hoe zal dat voelen? Hoe zullen zij veranderd zijn?

Laat me weten hoe het gaat!

Zet hieronder bij de reacties 3 beschrijvingen + 3 voordelen van jouw online programma (dat je al hebt of wil maken)

 

Ken jij iemand die ook Happy Rich & Free wil leven? Deel!
Follow

About the Author

Katinka toont ambitieuze coaches, bloggers en online ondernemers hoe een Happy Rich & Free online business op te bouwen. Ze toont je hoe je prachtige online programma’s creëert, hoe je deze winstgevend in de markt zet en er een volledig geautomatiseerde structuur van maakt. Love free stuff? Ontdek HIER​ de EXACTE STAPPEN van zero naar 100.000

Leave a Comment:

(8) comments

Anne Raaymakers

Beschrijving:
Je leert hoe je je pagina op Facebook in moet richten
Hoe je goede content kunt plaatsen en
Hoe je kunt adverteren op Facebook

Voordelen:
Een populaire pagina en community, veel likes, hoog bereik, echt contact met (toekomstige) klanten, meer leads en uiteindelijk verkopen>
En heel veel inspiratie en ideetjes 😉

Reply
Liliane Minnoy

Beschrijving
Je leert niet alleen In maar vooral Aan je zaak te werken
Je ontdekt wie jouw ideale klant is voor jouw expertise.

Voordelen
Je bouwt een beautyzaak uit die helemaal jouw ding is.
Een succesvolle zaak die je energie, inspiratie, motivatie en passie
Voor je beroep stimuleert
Je hebt niet meer het gevoel voor alles alleen te staan terwijl je toch alleen werkt in je zaak.
Je verhoogt je omzet en houdt voldoende tijd over voor jezelf, je gezin en ontspanning

Reply

Beschrijving
Je krijgt een voedingsplan
1 x per week 1-op-1 skype gesprek
Trainingsschema

Voordelen
Je zult afvallen, vet verliezen, strakker en fitter in je vel komen te zitten
Je krijgt een fantastische zomer waarin je je zelfverzekerd voelt en lekker in je vel zit
Je hebt de handvatten voor de rest v je leven om slank, fit en gezond te blijven

Reply
    Katinka

    Hey Janne, leuk je hier weer tegen te komen. En een super beschrijving van de voordelen.

    Reply

      Thanks Katinka, ja hoor ik houd je website en e-mails gewoon in de gaten 😉 hihi

      Reply

Je leert hoe je een boek moet schrijven, promoten en publiceren.

Voordelen:
Je profileert je als expert
Je krijgt meer klanten
Je krijgt meer media-aandacht
Je deelt je kennis
Je vergroot je netwerk
Je wordt vaker gevraagd voor lezingen
Je lezers zetten nieuwe stappen in hun zakelijke en persoonlijke successen

Reply

Een mooie beschrijving die ik laatst op een cursus Motivational Interviewing kreeg was: iemand die een boormachine koopt, heeft geen behoefte aan een boormachine, maar aan gaten!
Zo moet je je eigen zaak ook beschouwen. In mijn geval is het: een mens heeft geen behoefte aan een op maat gemaakt dieetadvies, maar aan een gezonder lijf!

Reply
    Katinka

    Wow, wat een keigoede verwoording! Die ga ik zeker onthouden. Dankjewel.

    Reply
Add Your Reply

Leave a Comment: