De top 5 website fouten die je geld kosten

By Katinka | Website Optimalisatie en Branding

5-website-fouten

Website fouten wil je liever niet maken. Zeker niet als ze eenvoudig recht te zetten zijn. De bedoeling van je website is toch dat ie geld opbrengt, niet? Wat als jouw website business wegjaagt? Ja hoor, het gebeurt vaker dan je denkt. Hoe dikwijls ben je zelf niet op een website geland om meteen weer weg te klikken. Maar geen zorgen.

Laat ons samen deze fouten overlopen en meteen rechtzetten.

Dit zijn de meest gemaakte website fouten

Fout nr. 1: Je website heeft geen duidelijk doel.

Je moet weten waarom jij een website hebt.
Je bent misschien gestart met een website omdat je anderen wilde helpen. Dat is natuurlijk erg fijn en dat is ook een groot deel van mijn waarom ik dit doe. Maar ultiem wil (of moet) je er een inkomen (of bijverdienste) aan overhouden anders blijft het niet duren. En daar zijn je volgers ook niet mee gebaat.
Het ultieme doel = geld verdienen. Maar hoe? Wat is jouw strategie?
Ik kan je alleen maar helpen via mijn strategie en deze is = emailadressen verzamelen zodat ik weet wie mijn volgers zijn, zodat ik ze op allerlei manieren kan bereiken (via emails, via facebook en via video’s).
Zodat ik ze geweldige extra waardevolle tips, ebooks, recepten, how to’s kan bezorgen.
Waarde geven is inderdaad van het allergrootste belang. Zelf geef ik de lezers van mijn blog Legally Raw waarde via mails die ze nergens anders krijgen, waarde via besloten facebookgroepen die ze nergens anders krijgen, waarde via elke dag een nieuw blogartikel, en ga zo maar door.
En hetzelfde staat op de planning voor Power2Bloom. Wie zijn/haar emailadres geeft, geef ik met plezier ongelooflijke waarde terug. Ik ben niet terughoudend in niks en deel alles 100%.

JOUW BEURT : wat is het doel voor jouw website – richt je website in zodat deze aan jouw doel tegemoet komt.

Fout nr. 2: Je website zegt niet voor wie deze bedoeld is.

Wanneer je op een website terecht komt of op een artikel hoor je graag meteen of dit de website is die je kan helpen.
Ik help coaches verder. Ik ben experte hierin omdat ik dit zelf doe, ik ken de obstakels en ik kan perfect de juiste route aangeven.
Geef dus meteen aan wie jij wil helpen en laat hen voelen dat ze op de juiste plaats zijn terecht gekomen.

JOUW BEURT : zet een “voor wie is dit” op jouw homepagina.

Fout nr. 3: Je website heeft geen duidelijk navigatiesysteem.

Dit vind ik zelf een hele moeilijke. Omdat je zelf natuurlijk helemaal ondergedompeld bent in wat je doet, kan je niet meer met “verse” ogen naar je website kijken.
Wanneer iemand voor de eerste keer op je website komt, moet duidelijk zijn hoe de lezers het snelste komt bij de informatie die hij/zij wil hebben.

JOUW BEURT : vraag aan iemand die absoluut niet weet wat jij doet om een kijkje te nemen op jouw website en eerlijke feedback te geven. Gebruik deze om eventueel dingen te re-designen.

Fout nr. 4: Teveel content.

Je hebt maar een aantal seconden om de aandacht te krijgen van iemand die voor de eerste keer op je website komt.
Als je dan door heel veel informatie moet worstelen, haak je snel af.

JOUW BEURT: bekijk je content en daar waar het kan, haal je onnodige informatie weg.
Maak ook duidelijke hoofdstukken en werk met bullet points. Op die manier kan een lezer even schuin door de content lopen en weten of deze voor hem/haar interessant is.

Fout nr. 5: Geen opt-in.

Ik zou het bijna vergeten te vermelden omdat het voor mij zo vanzelfsprekend is. Maar een opt-in is EEN MUST.
Weet je waarom het zo belangrijk is?
Voorbeeld: je bent op zoek naar een glutenvrij recept. Je surft doorheen verschillende website en noteert een paar recepten.
Verder gaat het niet. Je komt misschien nooit meer op diezelfde websites terug.
Wat als één van die website je een e-book had aangeboden met lekkere recepten, zou je dit misschien gedownload hebben. De website eigenaar kon je dan nog meer waarde sturen en wanneer jij ooit een receptenboek of een programma zou willen aankopen, zal je een band hebben met deze persoon.
Mensen kopen als ze je kennen, je graag hebben en je vertrouwen. Dit is niet iets dat pif poef paf ontstaat. Hier bouw je aan.
En je kan hier enkel aan bouwen als je weet wie ze zijn >> en dus hun emailadres kent.

JOUW BEURT : maak een mooie en onweerstaanbare optin. Weet je niet hoe je een e-book of e-cursus maakt, dan nodig ik je graag uit om een kijkje te nemen HIER.


KYRA’s GO GO GO energie:
Laat hieronder weten welke fout jij nu maakt en de einddatum wanneer je dit wil aangepakt hebben. Ik ben jouw stok achter de deur!

Ken jij iemand die ook Happy Rich & Free wil leven? Deel!
Follow

About the Author

Katinka toont ambitieuze coaches, bloggers en online ondernemers hoe een Happy Rich & Free online business op te bouwen. Ze toont je hoe je prachtige online programma’s creëert, hoe je deze winstgevend in de markt zet en er een volledig geautomatiseerde structuur van maakt. Love free stuff? Ontdek HIER​ de EXACTE STAPPEN van zero naar 100.000

Leave a Comment:

Leave a Comment: