Brand Design – Hoe maak je jouw merk sterk en uniek

By Katinka | Website Optimalisatie en Branding

brand-design

Brand Design – Ontdek hoe jij jouw merk sterk en herkenbaar maakt – Hoe je de concurrentie elimineert – Wat jouw superPowers zijn en hoe je meer fun in je business krijgt.

Brand Design – Brand jezelf als een sterk en herkenbaar merk

ps: kijk en luister je liever naar dit artikel, bekijk dan de video hieronder.

Wat is branding?

  • Branding = merk. Hoe beter jouw branding, hoe sterker jouw merk wordt.
  • Branding is UITSTRALING. Branding is een look & feel.
  • Branding is duidelijk en helder laten zien wie jij bent, wie jij het liefste helpt en waar jij voor staat.
  • Het is niet te vatten in 1 ding en het is zeker niet te vatten in enkel een logo.

Branding betekent dat wanneer jij iets maakt : een blog, een afbeelding, een video, een webinar dat men onmiddellijk weet dat dit iets van jou is. Dat het herkenbaar wordt.

Dit betekent dat je zowel in woorden, als in afbeeldingen, als in toon als in normen en waarden een bepaalde sfeer oproept en een bepaalde uitstraling hebt.

Hoe consistenter je deze look en feel verwerkt in alles wat je doet, hoe sterker jouw merk wordt.

JIJ KAN HIER EEN VOLLEDIGE BRANDING KIT DOWNLOADEN.

branding kit

Brand Design – Elimineer de concurrentie

Elimineer de concurrentie

Het is een heel natuurlijke reactie wanneer jij je ongerust maakt over je concurrentie. Het feit dat er concurrentie is, is een goed ding. Het betekent dat er veel mensen naar jou op zoek zijn. Maar ik herken het gevoel wanneer het lijkt alsof de concurrentie het 10 keer beter doet dan jij. Je gaat dan enorm aan jezelf twijfelen en dit is voor niets nodig.

Aan de hand van het boek BLUE OCEAN STRATEGY leerde ik hoe ik van dit gevoel af kon komen door de concurrentie te elimineren.

BLUE OCEAN is een oceaan waar het water heel kalm en vlak is. RED OCEAN is een zee waar veel gevochten wordt en bloed vergoten. De BLAUWE OCEAAN strategie leert je omgaan met de concurrentie zonder vechten.

Hoe werkt het?

blue ocean strategie

Je geeft een score aan je concurrentie voor alle pijlers van het concurrerende product. Daar waar je concurrentie laag scoort, ga jij hoog scoren en je focus op leggen.

Voorbeeld uit mijn startperiode

Eén van mijn concurrenten bracht ook een DETOX programma uit, een jaar na het mijne. Directe paniek was mijn eerste reactie. Ik haalde onmiddellijk mijn BLUE OCEAN papier boven en begon alle pijlers op te schrijven.

Pijlers die volgens mij bij een online detox programma horen, zijn:

  • Visueel prachtig
  • Veel persoonlijke opvolging
  • Luxueuze leeromgeving (membershipsite)
  • Zeer strategisch marketingplan
  • Zeer compleet qua theorie
  • Veel praktijkgerichte oefeningen
  • Recepten met video’s
  • Stap voor stap menuplannen
  • Geschikt voor integratie met gezin

Ik merkte dat ik toen als starter (nu ben ik hier een expert in) slecht scoorde op marketing en mijn concurrentie was hier geweldig in. Maar daar tegenover stond dat mijn concurrente weinig wist over het onderwerp zelf en daardoor ook niet zo origineel was met tips en recepten.

Toen ging ik mij daarop concentreren om dit nog te verbeteren, groter te maken en meer uit te spelen. En dat veranderde alles.

Tijd om jouw Blue Ocean Strategie neer te zetten. Download hiervoor het Branding Oefeningboek.

In dit Branding Oefeningenboek ontdek jij tevens jouw SuperFlowerPower! En hoe jij meer fun in je business kan brengen.

Ken jij iemand die ook Happy Rich & Free wil leven? Deel!
Follow

About the Author

Katinka toont ambitieuze coaches, bloggers en online ondernemers hoe een Happy Rich & Free online business op te bouwen. Ze toont je hoe je prachtige online programma’s creëert, hoe je deze winstgevend in de markt zet en er een volledig geautomatiseerde structuur van maakt.
Love free stuff? Ontdek HIER​ de EXACTE STAPPEN van zero naar 100.000

Leave a Comment:

Leave a Comment: