6 signalen dat je blog niet zal overleven

By Katinka | Bloggen

6-signalen

6 Signalen dat je blog niet zal overleven. Onlangs vroeg een van mijn collega-vriendinnen me: Moet je nu op het internet gewoon het meeste lawaai maken om gehoord te worden? Er schieten maar meer en meer coaches online uit de grond en allemaal beweren ze HET geheim te verkondigen.

En dan begin je te twijfelen. Is het voor jou weggelegd? Zal jij succesvol zijn? Het zijn vragen waar we allemaal mee worstelen. Waar we zo graag het antwoord op willen weten.

Waar zit het verschil? Er zijn miljoenen blogs online … hoe komt het dat het sommige lukt om doorheen het internet lawaai heen te komen.

Wat maakt of een blog overleeft of niet?

In dit artikeltje geef ik mijn mening over de kwaliteiten die vooral de blogger (en niet het blog) moet hebben om te overleven in deze internet chaos.

Hoeveel kwaliteiten herken jij in jezelf?

De allerbelangrijkste kwaliteit om jouw blog succesvol te maken,is

1.Plezier

Volgens mij en ik ben er 100% zeker van dat ik hierin gelijk heb, moet je er vooral plezier in hebben. Je business zou niet als werk mogen aanvoelen. Niet dat je alles even graag zal doen (boekhouding bijvoorbeeld ūüôĀ ) Maar alles wat je de wereld in zet, elk blogje, elke video, elke mail moet aanvoelen als iets dat jij gewoon de wereld in WIL zetten.

plezier in je business

En dan volgen deze kwaliteiten

2.Passie

De meeste bloggers zijn goede vertellers en dit komt omdat “waar het hart van vol is, loopt de mond van over”. Als je met passie iets vertelt, neem je de lezer mee op reis. Er komt meer gevoel achter je woorden.

3.Leergierigheid

Online ondernemer is een nieuw beroep. Veel kans dus dat jij in school hier nooit iets over leerde. En zelfs dan nog. Het internet verandert zo snel. Je moet gewoon mee. En dat kan alleen als je leergierig bent. Als je het niet erg vind om telkens nieuwe dingen te leren.

4.Doorzetting

Techniek laat je af en toe in de steek. Het overkomt iedereen, het overkomt je op elk niveau. Grommen en doorgaan. Je niet laten afleiden. Je doelen en dromen voor ogen hebben.

Twijfels en obstakels zullen je vertragen. Dat is ok, maar laat niets jou tegenhouden. Succes zit waarschijnlijk net achter de hoek.

5.Creatief

Niemand houdt van saai. Hoe meer passie je in jouw blog legt, hoe beter. Hoe meer je er van jezelf in legt, hoe beter. Hoe meer je varieert tussen blogjes, videos, mails, podcasts, webinars en tal van media die jouw lezer kunnen aanspreken, hoe beter.

Hoe leuker je de dingen aankleedt volgens jouw branding, hoe beter.

6.Sociaal

Ik zie mezelf niet helemaal als een sociaal iemand omdat ik tenslotte altijd in mijn eentje werk. Maar wat ik hier vooral bedoel is sociaal zijn naar je volgers toe.

Sociaal naar je volgers

Een open, vriendelijke persoonlijkheid. Altijd antwoorden op mailtjes en vragen van allerlei kanten.

PS: Hier wil ik wel meteen een kanttekening bij maken. Onlangs vertelde één van mijn klanten me dat ze net zoals ik doe op alle vragen van volgers antwoord geef. Maar dat ze daardoor teveel energie weggaf die zich niet direct terug vertaalde in de vorm van klanten (tenslotte is klanten krijgen de energie die je als blogger terugkrijgt).

En daarom wil ik je meteen meegeven hoe ik antwoord geef op vragen die via persoonlijke weg zoals een mail of FB message komen:

Vragen van klanten

Op vragen van een klant antwoord ik gewoon en to the point onmiddellijk op het moment dat ik de vraag zie.

Vragen van volgers en niet-klanten

Op vragen van een volger/niet-klant antwoord ik op een manier die ook voor mij een ‘win’ oplevert. Bijvoorbeeld:

  • Dit is een supervraag – zou je deze in groep X willen stellen zodat nog meer mensen van het antwoord kunnen genieten? Dit houdt de groep levendig en dat is voor jou ook fijn.
  • Dit is een supervraag en je vindt het antwoord in dit blogje en je bezorgt de link naar het blogje.
  • Dit is een supervraag en ik maak er meteen een blogje (of video) over. En je doet dat dan ook natuurlijk.
  • Dit is een supervraag en het antwoord is niet 1-2-3 te geven. Vandaar dat dit een uitgebreid thema is in mijn cursus X.¬† En dan breidt je wat uit over hoe je op de gestelde vraag ingaat in je cursus.
  • Dit is een supervraag en ik zou je willen vragen of je deze zou willen stellen als reactie onder eender welk blogartikel (zet je website blog link er nog eens bij). Ik ga namelijk echt mijn tijd nemen om jou op je vraag volledig te antwoorden. Het is leuk dat ik dit kan doen onder een artikel zodat mijn website hierdoor hoger zal scoren in google. Zo hebben we er allebei wat aan.

Sociaal naar je mede-collega’s

Ik ben heel open naar collega’s en concullega’s (concurrenten) toe. Voor iedere persoonlijkheid zijn er volgers en vele klanten¬†volgen ook verschillende cursussen. Ik maak me dus helemaal nooit zorgen of er voor mij nog wel genoeg zal over zijn.

Enne … samenwerkingen zorgen voor de grootste en snelste groei!!

Even nog wat over samenwerkingen – het is enkel maar mijn eigen advies en je hoeft hier helemaal niets mee, maar dit is hoe ik het doe :

Ik zie vaak events georganiseerd door verschillende partijen. Superleuk om te doen. Zelf zou ik een event (online of offline) alleen maar organiseren met meerdere partijen als het een GRATIS event is.

Bij een betalend event kies ik er voor om dit alleen te doen en ik wil je vertellen waarom.

Het gaat om de klant – het resultaat van de klant – de weg van de klant van A naar Z. Dit betekent dat je tijdens je event de weg van A naar F gaat bewandelen en een CALL TO ACTION doet om je klant van F naar Z te nemen. Ja, toch?

Als jij de organisator bent, dan is jouw programma de CALL TO ACTION, de ENIGE volgende stap, DE route van F naar Z. ps: Dit is JOUW weg helemaal tot Z ūüôā

Als je met meerdere personen bent, wat is dan de volgende stap voor de klant? Meerdere stappen, meerdere keuzes, meerdere wegen??? Maak het niet te verwarrend. Meer keuze eindigt vaak in geen keuze.

Een gratis event is hierin anders. Dit organiseer je voor bekendheid, voor groei, om jezelf als expert in de markt te zetten. Dan gaat het meer om gewoon iets te geven, maar niet zozeer om een bepaalde route met je klant te bewandelen.

Ben jij het met me eens of helemaal niet? Ik ben eigenlijk wel benieuwd. Laat het me weten in de reacties.

Terug naar de kwaliteiten.

Jouw beurt

Hoeveel scoor jij? 1 2 3 4 5 6 Laat het me weten in de reacties hieronder!!

Ken jij iemand die ook Happy Rich & Free wil leven? Deel!
Follow

About the Author

Katinka toont ambitieuze coaches, bloggers en online ondernemers hoe een Happy Rich & Free online business op te bouwen. Ze toont je hoe je prachtige online programma‚Äôs cre√ęert, hoe je deze winstgevend in de markt zet en er een volledig geautomatiseerde structuur van maakt. Love free stuff? Ontdek HIER‚Äč de EXACTE STAPPEN van zero naar 100.000

Leave a Comment:

(4) comments

hi Kathinka. leuk artikel. Plezier is een voorwaarde voor maken en schrijven.Ik schrijf wel een nieuwsbrief over mijn werk, creatief maakproces en vertel iets over een expositie of deelname aan kunstkijkroute. Ik schrijf dit altijd met plezier. Maar dit is geen blog. (maar mijn website is ook niet zo ingericht dat ik een blog eraan kan hangen) Misschien moet ik toch eens over een blogje nadenken. Ik heb het idee dat het moeilijk is, dus heb ik meteen een struikelblok neerglegd. haha dat is natuurlijk een obstakel waarmee ik kan beginnen.

Reply

Ik ga de draad terug opnemen dit weekend nadat ik m’n nieuwsbrief enzo eindelijk eens op punt heb gekregen, want ik ga met Krijtlijn h√©√©l spannende & leuke tijden tegemoet.

Reply
    Katinka

    Keileuk Sofie! Hou me op de hoogte!

    Reply

Passie passie passie… Daar komt het altijd op neer (of voor een groot stuk toch al). Goed artikel, met een goede tips, zoals over het samen events hosten!

Reply
Add Your Reply

Leave a Comment: